Stichting Zino Olaf

Geboortedatum: 18 oktober 2016
Stamboom: ja
Kan bij kinderen: ja, boven de 12 jaar

Voor Olaf, een blije Friese stabij van vijf jaar oud zoeken we een nieuwe mand.
Olaf en zijn baasjes hebben een hele goede klik, Olaf krijgt veel aandacht thuis.
Alleen mag hij nu de aandacht delen met een baby. De baby vindt hij lief, minder lief, spannend en soms te spannend. Hierdoor heeft hij een keer gegromd en gesnapt. De eigenaren hebben geprobeerd dit op te lossen met hulp, helaas blijft hij het dit te spannend vinden.
Met pijn in hun hart kiezen ze voor de veiligheid en de rust voor Olaf en de baby. Hij mag gaan wonen in een andere nieuwe beste mand.

Olaf is best wel een beetje verwend, zeggen zijn eigenaren, hij mag bv mee door het hele huis.
Hij zoekt heerlijk steeds je gezelschap op. Hij vindt alleen zijn best moeilijk. Daardoor vond hij het niet leuk om ’s nachts alleen beneden te zijn. Hij slaapt nu in de slaapkamer bij hen, maar i.c.m. de baby en Olaf is er te weinig rust in huis en breekt hen dit allemaal op.
Dit zal in de nieuwe situatie aangeleerd mogen worden. Het is heel verstandig om hem dan te begeleiden als een pupje.

Stichting Zino Olaf 2Olaf wordt helemaal blij als hij z’n gang buiten kan gaan en in het bos mag snuffelen, hij houdt je in de gaten wanneer hij los is. Aan de lijn snuffelt hij ook. Wanneer er vreemde harde geluiden zijn schrikt hij en wil hij naar huis. Met andere honden gaat het meestal goed, van een hele onzekere pup naar nu een zekere reu: ‘hij kan z’n mannetje staan’.

Olaf zoekt vooral een liefdevolle baas, die hem helpt wanneer er spannende geluiden zijn, en wanneer er ’s nachts onweer of vuurwerk is hem bij zich op de slaapkamer neemt. Want harde geluiden vindt hij echt te eng.

Heb jij die mand voor Olaf?
We hopen voor Olaf en de situatie in dit gezin dat Olaf nog voor oud en nieuw kan verhuizen. Wordt het te kort dag dan gaan we de proefplaatsing pas starten na oud op nieuw.

Wil je ons mailen stichtingzino@gmail.com o.v.v. Olaf

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)