Stichting Zino Osra3Naam: Ozra
Ras: Friese stabij x Australian shepherd (Hovawart)
Geboortedatum: 11 januari 2021
Kan bij honden: half
Kan bij kinderen: oudere

Ozra is op zoek naar een nieuwe beste mand. Wie is Ozra, hij is geboren uit een stabij x Australian shepherd, alleen denkt de eigenaar dat er ook hovawart-genen doorheen zitten Wanneer zij dat koppie ziet en het karakter denkt ze dat het meer Hovawart is vandaar dat we dat extra noemen.
Ozra is een jonge puber reu die heerlijk de wereld wil verkennen, alleen lukt dat te weinig in de situatie waarin hij nu woont. De baas heeft heel simpel te weinig tijd voor hem, naast haar werk en de zorg in het gezin trekt ze de tijd die Ozra nodig heeft niet. Hij wordt te weinig uitgelaten en dat vindt ze verschrikkelijk. “Hij wil meer en hij verdient meer.” Zoals ze dat vertelde aan de telefoon.

Ozra vindt de wereld spannend, thuis is zijn veilige haven en kan hij heerlijk gek doen.
Hij wil graag spelen met andere honden, alleen is het zoeken voor hem hoe hij kan spelen. Dat vraagt gewoon begeleiding.Stichting Zino Osra2
Wanneer er bezoek komt is hij zo blij dat hij door het huis danst en tegen het bezoek opspringt, de eigenaar is dit aan het begeleiden om om te draaien in ander gedrag. Ozra loopt op dit moment niet los, dit is aan te leren, ook dit vraagt tijd. Eerst die band opbouwen en op een losloopveldje laten uitrazen, want dat heeft hij wel nodig.

Ozra vindt spelen met de bal erg leuk, hij vindt knagen op een bot geweldig en elke dag eet hij samen met het vrouwtje een appeltje. En hij zou dat ook heel graag bij zijn nieuwe baas willen doen. Ozra zoekt een baas die lekker met hem aan de slag wil gaan, die de stabij, de Australian shepherd en de hovawart kent of een baas die zich wil verdiepen in de rassen.
Hieronder de karakters van de drie rassen:
Karakter stabij: De stabij is vrolijke en slimme gezinshond die je ook in diverse hondensporten tegenkomt.
De stabijhoun is een echte Fries; hij wil soms even de kat uit de boom kijken, maar daarna heb je een vriend voor het leven. Met zijn gevoelige en tikje eigenzinnige aard is het een hond die geen harde, maar wel een consequente opvoeding nodig heeft. In huis en op het erf is de stabijhoun een rustige maar waakse hond. In onbekende situaties kan de stabijhoun in het begin gereserveerd zijn.

Karakter Australian shepherd: Leergierig, slim en intelligent, waaks, alert, wat terughoudend naar vreemden. Gehecht en trouw aan zijn gezin. Zeer evenwichtig. De Australian shepherd is een gedreven werkhond die door sommigen een echte workaholic genoemd wordt. Deze hond wordt bijzonder vervelend als hij niets te doen heeft.

Karakter Hovawart: Evenwichtig en goedaardig, heeft verdedigingsdrang, strijdlust, hardheid, een gemiddeld temperament en een zeer goede neus. Grote binding aan zijn familie.Stichting Zino Ozra

Heb jij die beste nieuwe mand voor Ozra? Wil jij met Ozra aan de slag? Wil je ons mailen stichtingzino@gmail.com o.v.v Ozra.

Contactpersoon: Alie Pepping (06 – 33 30 98 26)