Naam: Paeke
Kan bij honden: nee
Kan bij katten: onbekend
Kan loslopen: nee

Deze mooie enthousiaste jongen is Paeke!

In huis is Paeke een gezellige hond, hij kondigt het bezoek enthousiast aan en ligt graag lekker bij je in de buurt.

Hij speelt met zijn speeltjes, zijn Kong, of doet graag samen een trekspelletje.

Met training van de baas gaat het wandelen aan de lijn goed. Hij trekt een stuk minder aan de lijn en heeft meer aandacht voor de baas. Paeke heeft een groot jachtinstinct zoals wel meer Friese stabijtjes. Wanneer Paeke losloopt gaat hij dingen voor zichzelf doen en heeft die bekende bananen in zijn oortjes. Op andere honden reageert Paeke wisselend. Met grote zwarte honden en honden met een platte snuit heeft hij moeite en kan dan heftig reageren. De oplossing is goed vooruitkijken en bij het tegenkomen van dit soort honden omdraaien of oversteken. Hier help je Paeke mee.

Vermoedelijk zit er iets Border collie bloed in Paeke. Hij vertoont drijfgedrag en dit laat hij zien in een soort obsessie voor wieltjes. De wieltjes van rolschaatsen, skateboards en karretjes enz.

Dit is dan ook de reden van herplaatsing. Paeke woont in een drukke woonwijk waar hij de hele dag wieltjes hoort en daar dan op moet reageren. De baasjes zoeken voor hem een plekje met meer rust en ruimte. Waar hij niet steeds wieltjes hoort en lekker vrij kan rennen in een grote tuin. Een baas die bekend is met drijfgedrag en samen met Paeke gaat trainen en hem kan leren dat andere honden ook leuk zijn.

Hoewel Paeke prima bij jonge kinderen kan, brengt speelgoed met wieltjes ook weer onrust bij hem

Een gezin met oudere kinderen kan prima.

Heb jij dat warme beste mandje staan voor Paeke? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Paeke.

Contactpersoon: Ria (06-11067953)

Interesse in Paeke maar nog niet bij Stichting Zino ingeschreven?

Op onze website kun je een aanmeldformulier en onze werkwijze downloaden.