Stichting Zino PipNaam: Pip
Kan bij katten: onbekend
Kan bij kinderen: boven de 15 jaar
Kan loslopen: nee

Voor mooie Pip, een Engelse cocker spaniël, zoeken wij een nieuwe beste mand.

Wie is Pip?
Pip is een blij ei. Een echte knuffelkont. Ze houdt van spelen met een bal of touw. Voor een snack doet ze graag een kunstje en ze loopt warm voor een balletje gevuld met hondensnoepjes. Als het rustig in huis is, gedraagt Pip zich kalm. Echter door haar woonsituatie in een groot gezin met veel aanloop wordt haar rust vaak verstoord omdat er veel reuring is. Dit maakt haar onrustig en onzeker, waardoor ze veel blaft. Dit is ook het geval als de deurbel gaat, ze stemmen buiten of toeterende auto’s hoort. Pip houdt van wandelen, maar buiten vindt Pip vreemde honden vaak een beetje spannend. Door haar onzekerheid kan ze uitvallen. Hierdoor loopt Pip niet zo vaak los. Aan de lijn kan ze netjes meelopen, mits ze positief beloond wordt. Ze snuffelt graag en wil vooruit. Vooral in het bos geniet ze met volle teugen. Als ze een hond langer kent, en deze vertrouwt, wil ze er graag mee spelen.

Onbekende kinderen vindt ze leuk en begroet ze enthousiast, maar ze blaft omdat ze het ook wel spannend vindt. Bij kinderen die zich kalm gedragen vindt ze wel snel haar rust terug. Onbekende grote kinderen en volwassenen worden ook blaffend tegemoet getreden. Pip heeft de puppycursus gevolgd. Omdat Pip nog jong is, ze is bijna twee jaar, kan ze nog veel leren en zou een training haar kunnen helpen meer vertrouwen te krijgen. Pip gaat graag mee op reis in de auto. Ze ligt dan heerlijk te slapen op de achterbank. Pip is gewend om af en toe alleen thuis te zijn en ligt dan voornamelijk te slapen in haar bench.

Vanwege een incident, waarbij één van de kleine kinderen het bot van Pip wilde afpakken en Pip van zich af heeft gebeten, zijn de eigenaren hun vertrouwen in Pip verloren. Mede hierdoor en vanwege de drukke thuissituatie, zoeken we een nieuwe en rustige woonomgeving voor haar. Het toekomstige baasje heeft ervaring met onzekere honden, begrijpt Pip en helpt Pip met veel geduld haar vertrouwen terug te krijgen.

Kan jij dit bieden aan Pip, mail dan naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Pip.

Contactpersonen: Barbara Smid en Alie Pohle