Naam: Rafi
Geboortedatum: 22 juli 2016
Stamboom: ja
Kan bij katten: ja

Mag ik jullie voorstellen aan Rafi, een prachtige, lieve, aanhankelijke, speelse knuffelkont die het liefst de hele dag bij de baas is. Rafi is een stabijreu van 4 jaar. Hij maakt graag lange wandelingen in het bos of op het strand; vindt dan wel, dat het strand voor de honden is en niet voor de paarden. Hij is gewend om wekelijks met de roedel van de uitlaatservice te lopen. Ook gaat hij regelmatig hardlopen met zijn vrouwtje. Kortom hij is niet alleen mooi, lief, aanhankelijk, speels en knuffelig; Rafi is ook nog eens een super sportieve stabij die ook het water niet uit de weg gaat.

Zijn gedrag in huis kan wisselen tussen speels rennen en lekker bij je komen liggen kroelen. In huis hij geniet hij ook van verstopspelletjes. Waar de baas is, is Rafi ook.

Rafi heeft een puppycursus gedaan en vervolgtraining. Daarna is hij gaan speuren en hij is daar supergoed in, vindt dat echt geweldig. Volgens zijn trainers is hij zeker op te leiden tot officiële speurhond.

Rafi houdt zoals heel veel stabijs niet van harde geluiden zoals vuurwerk. Het zou dus fijn zijn als zijn volgende mandje zou staan in een gebied waar men niet een groot deel van het jaar vuurwerk afsteekt. Sinds augustus 2019 heeft Rafi epilepsie-aanvalletjes. Het gaat hier om aanvallen van ongeveer 30 seconden waarbij hij even verstijfd en dan gaat schokken. Hij krijgt hier medicatie voor. Dit is in een jaar 7 keer voorgekomen. Zijn vrouwtje heeft dit nauwgezet bijgehouden en heel zorgvuldig omschreven. Die informatie is bij stichting Zino op te vragen.

Rafi wordt met heel veel verdriet herplaatst, omdat er veel is veranderd in het privéleven van zijn vrouwtje. Zij heeft het afgelopen halfjaar echt heel erg hard gewerkt om Rafi weer te leren om alleen te zijn. Door alle wisselende omstandigheden ging dat namelijk niet goed. Op dit moment kan deze stoere man overdag weer een aantal uren alleen zijn. ’s Avonds vindt Rafi dat nog niet fijn.

Omdat Rafi stress ervaart als hij plotseling alleen moet blijven, en dit niet goed is voor de epilepsie, heeft zijn vrouwtje besloten dat het voor Rafi beter is om te wonen bij iemand die meer thuis is. Wel zou zij het heel fijn vinden als er na het herplaatsen contact zou kunnen blijven. Het liefst zou ze nog eens willen oppassen als dat nodig is.

Rafi heeft een zeer begane fokker die altijd bereid is om mee te denken en er is een leuke App-groep van zijn nestgenoten.

Ben jij die sportieve baas, die veel thuis is en niet terugschrikt voor de epilepsie? Stuur ons dan een mail en maak kennis met deze lieve, mooie, speelse knuffelstabij.

Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Rafi

Contactpersoon:

Alie Pepping