Stichting Zino RixNaam: Rix
Kan bij honden: nee
Kan bij kinderen: nee
Kan loslopen: nee

Rix woont sinds februari bij deze eigenaren, daarvoor woonde Rix op een rustiger plek bij één eigenaar. Helaas is de woonplaats waarin Rix woont te druk. De druppel voor hem was een luchtballon die overging, terwijl hij in de keuken lag. Hij werd heel bang van de gasbranders, die vlak boven het huis aan gingen, het duurde lang voordat hij kon ontspannen. Met geduld is het goed gekomen. Dit willen de eigenaren niet meer voor hem, er is te veel drukte.

Stichting Zino RixRix is lief, zoekt graag contact en is aanhankelijk, brengt sloffen, tijdschriften, luistert goed, leert snel en is waaks.
Buiten is Rix heel nieuwsgierig, snuffelt alles af en is met lekkers af te leiden in spannende situaties. Hij luistert goed naar klikgeluidjes en heeft dan aandacht voor je.
Aan de lijn kan hij trekken, na een half uur is hij moe en loopt dan rustig naast je.
Rix vindt andere honden te spannend, waarschijnlijk is alle drukte voor hem te veel, waardoor hij ook honden te veel vindt.

Rix houdt van samen wandelen, lekker bij je liggen en kort spelen met verschillende speeltjes.
Autorijden gaat wel, hij is er alleen geen fan van.

We zoeken voor Rix opnieuw naar de beste mand. Rix zoekt vooral rust, hij hoeft weinig: een omheind erf of tuin, liefde, heel veel liefde, aandacht en spelen op zijn tijd, dan is Rix gelukkig.
In eerste instantie kijkt Rix de kat uit de boom, knuffelen komt heel langzaam bij hem. Zit je in zijn hart dan zit je er voorgoed. De huidige eigenaren zoeken met pijn in hun hart die nieuwe beste mand.

Heb jij die beste nieuwe mand voor Rix? Wil je ons mailen stichtingzino@gmail.com o.v.v. Rix.

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)