Stichting Zino RobberNaam: Robber
Ras: heidewachtel
Geboortedatum:10 april 2017
Kan bij kinderen: ja vanaf 12 jaar

Voor Robber, een heidewachtel, zoeken we een nieuwe beste mand. Robber is bijna 6 jaar oud en wordt door zijn huidige baas omschreven als een actieve, sociale en speelse hond. Hij gaat graag mee in de auto en vindt het fijn om te wandelen, rennen, zwemmen en balletjes te apporteren. De huidige baas heeft Robber als pup gekregen en door de veranderingen binnen in de gezinssituatie is hij genoodzaakt om hem te herplaatsen.

Stichting Zino RobberAls Robber mee gaat wandelen is hij enthousiast en kan hij tot aan de uitlaatplek aan de lijn trekken. Daarna kan hij prima volgen en als hij losloopt houdt hij zijn baas goed in de gaten. Hij reageert wel op andere honden door ze te besnuffelen maar zoekt daarna ook weer snel zijn baas op. Als hij andere honden tegenkomt die hem niet aanstaan zoekt hij geen confrontatie op. Robber ging in het verleden naar de dagopvang en dit heeft nooit problemen opgeleverd. Het jachtinstinct lijkt volgens de baas nauwelijks aanwezig te zijn. Katten vindt Robber niet leuk, hier jaagt hij wel achteraan maar geeft dit ook weer snel op. Ook regen vindt Robber niet leuk en dan kan het zijn dat hij niet naar buiten wil.

Robber is in huis rustig en gedraagt zich voorbeeldig ook als er vreemde mensen komen. De eerste jaren van zijn leven is Robber alleen geweest met zijn baas. Nu is de gezinssituatie veranderd en is er een baby in huis. Ondanks de voorbereidingen die de baas heeft gedaan blijft Robber dit erg spannend vinden. Hij laat dan een enthousiasme zien wat heel ver gaat. Hij blijft dan tegen de baas aanspringen en is niet rustig te krijgen. Dan kan hij ook uitvallen door te happen en te grommen. Als Robber op straat kinderen tegenkomt kan hij dit gedrag ook laten zien en dit komt dan uit het niets. Hij heeft echter nog nooit gebeten en is niet agressief. Voor de huidige baas is deze situatie echter onvoorspelbaar en hij wil hierin ook geen risico’s lopen waardoor er voor Robber een nieuw mandje gezocht moet worden.

Stichting Zino RobberHet alleen blijven is geen probleem voor Robber. Hij gaat in de bench liggen en slaapt. Robber maakt in huis niets stuk. Ook vindt Robber zijn rust achter in de auto. Hier ligt hij volgens de baas graag en kan dan ook enkele uren slapen.
We zoeken voor Robber een lieve en ervaren baas. Een baas die geduldig en consequent is, tijd voor hem heeft, graag met hem gaat wandelen en activiteiten onderneemt. Belangrijk is dat er geen kleine kinderen of katten in huis zijn. Heeft u die warme mand voor Robber, of weet u iemand die er een heeft staan, neem dan contact op of stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Robber.

Contactpersoon: Bertie