Naam: Roy
Kan bij kinderen: ja
Zindelijk: ja
Kan loslopen: ja

Dit is Roy! Roy is een erg lieve, gezonde en sociale Friese stabij van 3 jaar en 5 maanden oud. Hij kan samen met katten, honden en kinderen vindt hij gezellig.

Binnenshuis is Roy meestal rustig, slaapt veel, soms een beetje nerveus.

Buitenshuis is Roy rustig, soms een beetje schrikachtig. Hij speelt graag met een bal, houdt van zwemmen en met andere honden spelen. In een losloopgebied kan Roy prima loslopen. Hij benadert vreemde honden afwachtend en vriendelijk, gaat op de grond liggen, snuffelen en soms spelen, of hij negeert ze. Roy vindt fietsers soms spannend en kan er dan achter aan rennen. Dit is iets wat met geduld goed trainbaar is, want Roy is goed te corrigeren en luistert prima.

Vuurwerk en onweer wordt Roy bang van en hij verstopt zich dan ergens onder. Met voldoende steun komt hij door deze situatie.

De huidige baasjes van Roy zoeken een nieuw mandje voor hem. Zowel de baas als bazin zijn beiden chronisch ziek en kunnen niet meer voor hem zorgen zoals ze zouden willen. Roy is een echte lieverd, maar hij heeft helaas een hekel aan alleen zijn. De huidige baasjes waren bijna altijd thuis en hij heeft daardoor nog niet kunnen leren om langer alleen te zijn. Roy gaat dan blaffen of aan een deur krabben.

Wat voor baas zoeken wij voor Roy? Een baas die in een rustige omgeving woont, een tuin heeft en die bijna altijd thuis is of Roy mee kan nemen wanneer hij of zij ergens heen gaat.

Ben jij die baas die Roy een warm mandje kan en wil geven? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Roy

Contactpersoon: Lindy