Stichting Zino Sibbe 2 Naam: Sibbe
Geboortedatum: 12 juli 2021
Kan bij katten: ja
Kan loslopen: nee

Sibbe is een mooie stoere jongeman van ruim 2 jaar oud. Deze mooierd is in huis rustig en in de tuin speelt hij graag met een bal of gaat lekker rennen. Sibbe kan een aantal uren achter elkaar alleen zijn. Er woont een poes bij Sibbe in huis en dat gaat goed. Buitenshuis ontwijkt hij de poezen maar blijf wel alert, je weet het maar nooit met die poezen. Met honden die hij goed kent kan Sibbe goed opschieten, dat is anders met onbekende honden. Dan is hij afwachtend en angstig.

Met de kinderen die bij Sibbe in huis wonen gaat het goed, ook met vriendjes en vriendinnetjes. Toch is het verstandig om Sibbe niet in een gezin te plaatsen ivm de rust en aandacht die hij nodig heeft. Bij bezoek gromt hij en kan uitvallen bij vertrek van het bezoek. Dan is het verstandig om Sibbe uit de situatie te halen.

Sibbe heeft moeite met drukte en lawaai. Van jongs af aan heeft hij problemen gehad met harde geluiden, dat zijn baasjes vlakbij een schietbaan wonen maakt het er niet makkelijker op voor Sibbe. Het gebeurt regelmatig dat Sibbe buiten ergens van schrikt en dan alleen nog maar naar huis wil. Hierdoor kan Sibbe ook niet los lopen, dat kan hij wel in een vertrouwd stukje bos en in de tuin.

Wanneer Sibbe het heel spannend vindt gaat hij grommen dat is lastig. Toch weet je dan wel waar je aan toe bent. “Ik wil heel rustig wennen aan deze situatie”. Dit is helaas 3x genegeerd waardoor Sibbe heeft gebeten. Sibbe zijn emmertje is dan vol.

Sibbe heeft een rustigere nieuwe beste mand nodig. Zijn baasjes denken dat hij dan veel gelukkiger wordt. Een plek waar het nieuwe baasje veel aandacht en tijd voor hem heeft en met hem wil gaan werken en trainen. Een hondenvriendje zou leuk zijn voor Sibbe.

Woon jij op die rustige plek en staat daar de nieuwe beste mand voor Sibbe?
Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Sibbe.

Contactpersoon: Anneke