Stichting Zino Sibbe 2Naam: Sibbe
Geboortedatum: 12 juli 2021
Kan bij katten: ja
Kan loslopen: nee

Sibbe is een mooie stoere jongeman van 3 jaar oud. Deze lieve hond is in huis rustig en in de tuin speelt hij graag met een bal of gaat lekker rennen. Sibbe kan een aantal uren achter elkaar alleen zijn. Er woont een poes bij Sibbe in huis en dat gaat goed. Sibbe wil vooral spelen met de poes, maar de poes heeft daar geen zin in. Met honden die hij goed kent kan Sibbe goed opschieten, dat is anders met onbekende honden. Dan is hij afwachtend en angstig.

Sibbe kent veel commando’s en wil graag aan het werk voor zijn baasjes. Hij vindt het heerlijk om op pad te gaan met de auto. Hij is altijd nieuwsgierig waar hij naar toe gaat en geniet van de ‘rust’ in de auto. Hij houdt erg van knuffelen. Dit maakt dat Sibbe een fijne vriend in huis is die af en toe om je aandacht vraagt in positieve zin.

Met de kinderen die bij Sibbe in huis wonen gaat het goed, ook met vriendjes en vriendinnetjes. Toch is het verstandig om Sibbe niet in een gezin te plaatsen ivm de rust en aandacht die hij nodig heeft. Sibbe reageert afwachtend bij andere mensen. Het duurt een tijdje voordat hij nieuwe mensen volledig vertrouwt. Bij bezoek gromt hij en kan uitvallen bij vertrek van het bezoek. Dan is het verstandig om Sibbe uit de situatie te halen.

Sibbe heeft moeite met drukte en lawaai. Van jongs af aan heeft hij problemen gehad met harde geluiden, dat zijn baasjes vlakbij een militair schietterrein wonen maakt het er niet makkelijker op voor Sibbe. Het gebeurt regelmatig dat Sibbe buiten ergens van schrikt en dan alleen nog maar naar huis wil. Hierdoor kan Sibbe ook niet los lopen. Dat kan hij wel in een vertrouwd stukje bos en in de tuin.

Wanneer Sibbe het heel spannend vindt uit hij dat op verschillende manieren. Buitenshuis wil hij soms niet meer verder lopen of wil hij snel terug naar huis. Binnenshuis probeert hij een rustige en veilige plek te zoeken. Na stressvolle situaties merk je wel dat Sibbe prikkelbaarder wordt en het liefst niet gestoord wordt. Als hij iets te kauwen heeft, verdwijnt de stress vaak wel weer.

Sibbe heeft een rustigere nieuwe beste mand nodig. Zijn baasjes denken dat hij dan veel gelukkiger wordt. Een plek waar het nieuwe baasje veel aandacht en tijd voor hem heeft en met hem wil gaan werken en trainen. Een hondenvriendje zou leuk zijn voor Sibbe.
Woon jij op die rustige plek en staat daar de nieuwe beste mand voor Sibbe? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Sibbe.

Contactpersoon: Anneke