BorderLineCollieStichting Zino stopt met de herplaatsing van Border Collies!
Waarom? Niet omdat we de Border Collie geen leuke hond vinden hoor. Stichting Zino is begonnen met de Friese Stabij en de Wetterhoun te herplaatsen. Daar kwam al snel de Border Collie bij. In de loop der jaren hebben we ons meer gefocust op de jacht- en waterhonden (FCI rasgroepen 7 & 8 en alle kruisingen daarmee). Wij geloven in het herplaatsen met kennis van de rassen. Dan kun je betere keuzes maken. De Border Collie is een heel andere hond en zit buiten ons expertise gebied.

Het laatste jaar hebben we veel contact gehad met een collega herplaatsgroep, ‘BorderLineCollie: herplaatsing en opvang BorderCollies’ en hebben we adviezen en overleggen gehad met Maco Hoogenboom. We zijn tot de conclusie gekomen dat bij Maco en haar groep de echte kennis zit.

Dus wij adviseren om voor het herplaatsen van een Border Collie contact op te nemen met Maco Hoogenboom. Kijk voor meer info op hun Facebook-pagina.

Dank voor het volgen en steunen van Stichting Zino!

Team Zino