Stichting Zino SymbaNaam: Symba
Geboortedatum: 1 oktober 2019
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: ja vanaf 12 jaar

Voor Symba, een hele lieve Australian shepherd van 2 jaar, zoeken wij een nieuwe beste mand. Zijn baasje heeft door omstandigheden helaas deze moeilijke beslissing moeten nemen waarbij onder andere haar woonsituatie en haar gezondheid een rol speelt. Het gaat haar aan het hart, want Symba is een ontzettende lieverd, die graag bij haar in de buurt is.
Het is goed om te weten dat Symba op zijn jonge leeftijd al diverse operaties heeft ondergaan. Wegens gezondheidsklachten aan zijn gewrichten zit hij momenteel nog in een behandelplan om te onderzoeken wat hem helpt. Mogelijk is dat pijnstilling.

Symba heeft veel energie, maar hij mag niet te veel spelen met andere honden in verband met kwetsbaarheid van zijn gewrichten. Het liefst vinden we voor hem een nieuwe plek bij een eigenaar die veel thuis is en met een grote tuin, waar hij zich wel kan vermaken, maar op zijn eigen grenzen kan af gaan, zonder zijn lijf te veel te belasten. Eventueel met een oudere hond als maatje.

Symba is in huis een lieve en rustige hond. Hij kan kleine kinderen wat spannend vinden vanwege hun onvoorspelbaarheid, maar met oudere kinderen vanaf 12 jaar kan hij prima overweg. Hij heeft een vriendelijke interesse in bezoek, maar dringt zich niet op en gaat al snel rustig liggen. Symba kan overweg met katten.
Hij is gebaat bij een rustige omgeving, geluiden van buitenaf vindt hij niet altijd fijn. Hij is daarom gewend dat de radio altijd aan staat.

Symba kan los lopen, hij blijft in de buurt en checkt regelmatig in. Hij is sociaal naar andere honden. Het advies is om wandelingen van een kwartier tot maximaal een half uur met hem te maken.
Zwemmen vindt hij heerlijk, knuffelen en kroelen ook, maar samen spelen of denkspelletjes doen zijn favoriet. Hij wordt er gelukkig van als hij zijn bal mag zoeken in de struiken.

Symba kan alleen thuis zijn (in een nieuwe omgeving moet dit uiteraard weer opgebouwd worden), maar hij is heel graag onder de mensen. Je hebt er dus een gezellig maatje aan!

Lijkt het je wat om de nieuwe baas van Symba te worden? Stuur dan een e-mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Symba.

Er is een grote vraag naar honden en daarom hebben kandidaat-baasjes die al ingeschreven staan en de beste passende mand kunnen bieden, voorrang. Bij Zino inschrijven mag natuurlijk altijd. Ga hiervoor naar de website www.stichtingzino.nl/herplaatsing-honden/aanmelden.

Contactpersoon: Ineke (06 – 50 65 15 00)