Stichting Zino TeskeNaam: Teske
Geslacht: teef
Geboortedatum: 7 juli 2014
Stamboom: ja
Kan bij honden: afhankelijk van de andere hond
Kan bij kinderen: ja, ouder dan 12
Kan loslopen: nee

Dit keer zoeken wij voor Teske een ‘alvast’ nieuwe beste mand. De eigenaar van Teske is ziek, zij wordt niet meer beter en wil heel graag weten waar haar Teske straks, als het zo ver is kan wonen. Teske is een heerlijke, lieve aanhankelijke hond, beetje waaks, een heerlijke knuffelkont, kent vele commando’s, een talent in luisteren: 99% fantastisch en 1% oost Indisch doof, wanneer ze iets lekkers ruikt, dan neemt ze de pootjes.

Teske is thuis rustig, ligt veel te slapen, wanneer ze wakker is, vindt ze trek- en zoekspelletjes leuk om samen te doen. Ze is super vriendelijke naar bekend bezoek, dat wordt kwispelend begroet met een speeltje in haar bek. Buiten gebruikt ze talentvol haar neus. Ze loopt makkelijk mee aan de lijn, trekt niet en laat zien wanneer ze een plekje heel interessant vindt. Ze houdt van graven, haar neus in muis- of molshopen steken, alles overhoop halen en dan overgaan op rennen aan de lange lijn. Ze vindt het heerlijk om de wandeling te mogen uitzoeken. Ze neemt de tijd om overal te mogen snuffelen, om daarna moe en voldaan weer samen naar huis te gaan om in slaap te vallen en te dromen over al die muizen, mollen en geurtjes.
Ze vindt speuren en agility superleuk, misschien kan de nieuwe eigenaar dat met haar weer oppakken. Katten vindt ze verschrikkelijk, daar is ze niet de enige in, er zijn er meer toch… Andere honden vindt ze bijna altijd leuk, gezellig en lief, heel soms zit er eentje tussen waar ze geen klik mee heeft. Ze laat rustig afwachtend gedrag zien bij onbekende mensen/kinderen, samen wennen aan elkaar, dan komt het goed. Vuurwerk vindt ze verschrikkelijk, ze verblijft dan het liefste in een rustige omgeving.

Stichting Zino TeskeWie zoeken Teske en haar eigenaar? Iemand die Teske de tijd geeft om te wennen aan de nieuwe situatie. Iemand die wil gaan kennismaken, een paar keer op bezoek gaat en op haar wil passen in de komende maanden in overleg met de eigenaar om elkaar te leren kennen. De eigenaar is ziek en wordt niet meer beter. Iemand die haar kan ophalen wanneer het zover is en Teske de tijd geeft om haar te laten rouwen en het verlies een plekje te geven. Woon je in Noord-Brabant, Zeeland, Zuid-Holland, Utrecht, dan weet je dat je minder ver hoeft te rijden, je gaat tenslotte een paar keer kennismaken. (Heb je die nieuwe beste mand en ben je bereid om vaker verder te rijden, mag dat natuurlijk ook, heel graag).

Wil je meer weten over Teske, wil je met haar kennismaken en haar t.z.t. die nieuwe beste mand geven? Wil je ons mailen stichtingzino@gmail.com o.v.v. Teske.

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)