Stichting Zino TiboNaam: Tibo
Ras: Drentsche patrijshond
Geboortedatum: 13 oktober 2016
Stamboom: ja
Kan bij kinderen: ja bij oudere kinderen
Kan los lopen: ja

Voor Tibo, een Drentsche patrijshond, zoeken we een beste mand. Tibo is bijna zes jaar en wordt door zijn huidige baasjes omschreven als een nieuwsgierige, enthousiaste en zeer actieve hond. Hij is graag buiten waar hij het liefst los wil rondrennen, speuren en snuffelen op de plaatsen waar dat kan. Van onverwachte harde geluiden kan hij schrikken, maar hij zet zich daar weer snel overheen. Alleen met oud en nieuw wil hij zo snel mogelijk weer naar binnen. Als het donker is lijkt hij zich buiten wat onzeker te voelen en soms wil hij de laatste ronde niet meer mee. Dat gaat hij zelf al in zijn bench liggen.

Stichting Zino TiboHet aan de lijn lopen is meestal geen probleem. Bij trekken aan de lijn is hij te corrigeren. Tibo kan loslopen en houdt dan de baasjes goed in de gaten. Hij is vriendelijk naar andere honden maar heeft ook zijn voorkeuren. Als hij geen klik met een hond heeft gaat hij deze uit de weg. Om een onduidelijke reden heeft hij een hekel aan Berner sennenhonden. Tibo is meer gericht op honden dan op mensen. Hij laat zich volgens de huidige baasjes niet graag aaien door vreemde mensen. Snuffelen aan een uitgestrekte hand is echter geen probleem. Naar kinderen toe kan hij enthousiast reageren door tegen hen op te springen. Tijdens vakanties verblijft hij in een pension en daar wordt hij omschreven als een leuke, vriendelijke, maar actieve hond die zich laat knuffelen en contact met mensen toelaat.
De afgelopen jaren hebben de baasjes diverse soorten voer geprobeerd maar na enkele maanden kreeg Tibo darmproblemen. Nu krijgt hij al jaren anallergenic voer en hier doet Tibo het goed op.

Tibo is buiten een andere hond dan binnen. Binnen lijkt hij soms zijn plaats in het gezin niet te accepteren. De baasjes van Tibo ervaren hierdoor veel spanning als alle gezinsleden thuis zijn. Die spanning voelt Tibo ook, wat de situatie er niet beter op maakt. De baasjes hebben al een aantal keer hulp ingeschakeld en zagen dan een andere hond. Helaas heeft dit niet tot een blijvende verandering geleid. Het doet hen dan ook veel verdriet Tibo te herplaatsen maar ze gunnen hem de kans om elders een nieuwe start te kunnen maken.

Stichting Zino TiboWe zoeken voor Tibo lieve en ervaren baasjes die geduldig en consequent zijn, tijd voor hem hebben, graag met hem gaan wandelen en met hem willen trainen.
Heeft u die warme mand voor Tibo, of weet u iemand die er één heeft staan, neem dan contact op of stuur een mail naar stichtingzino@gmail o.v.v. Tibo.

Contactpersoon: Bertie