Stichting Zino TiesNaam: Ties
Geboortedatum: 3 november 2019
Stamboom: ja

Ties, een enthousiaste, vrolijke, lieve stabij-reu is op zoek naar een nieuwe baas. Door omstandigheden kan zijn huidige baasje niet meer voor hem zorgen. Ties is binnen een rustige hond. Hij kan zichzelf goed vermaken, maar vindt het ook heel erg leuk om spelletjes te doen met de baas. Buiten is hij alert en voorzichtig aan de lijn. Als er andere honden aankomen die hij niet kent, gaat hij vaak even liggen en wacht hij af hoe de andere hond reageert. Als hij het eng vindt, geeft hij een waarschuwing naar de andere hond om uit de buurt te blijven.

Los is Ties heel vrij in zijn gedrag. Hij gaat er zelfstandig vandoor, soms even uit zicht, maar komt ook weer terug bij de baas. Hij speelt met andere honden of gaat even pootjebaden. Als Ties een kat op straat tegen komt, vindt hij dat deze de boom in kan, maar als de baas voor afleiding zorgt, loopt hij er ook aan voorbij. Hij is niet gewend aan een kat in huis als speelmaatje. Ties is dol op kinderen en waar hij naar volwassenen nog wel eens erg blij en een beetje wild kan reageren, benadert hij kinderen rustig. Ook op straat laat hij zich graag aaien door kinderen die hij niet kent. Daar neemt hij echt de tijd voor.

Stichting Zino TiesTies heeft een puppy- en een pubercursus gedaan en daarna detectie. Dat vond hij heel leuk. Zijn nieuwe baas moet het zeker leuk vinden om ook met hem aan het werk te gaan. Lekker speuren, mantrailen, zweetwerk of detectie. Als hij maar zijn neus kan gebruiken. En samen met de baas mooie wandelingen maken is echt zijn ding.
Wat vindt Ties eigenlijk niet leuk? Nou, met harde stem toegesproken worden, vindt Ties echt niet fijn. Zoals de meeste stabijs heeft Ties wel een ervaren baas nodig die duidelijk is en hem structuur geeft.

Wij zoeken voor Ties een baas die veel tijd heeft om met hem aan de slag te gaan. Een gezin met kinderen of kleinkinderen zou Ties erg leuk vinden. Als er maar tijd is om te wandelen en speurwerk te doen. Ben jij die baas? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Ties.

Contactpersoon: Alie Pepping