Srichting Zino TjibbeNaam: Tjibbe
Geboortedatum: 31 mei 2021
Kan in de auto: ja met reistabletje

Voor Tjibbe, een Friese stabij zoeken we een fijne beste mand. Tjibbe is een reu van ruim anderhalf jaar oud. Naar kinderen en volwassenen is hij nieuwsgierig en lief, hij wil heel graag geaaid worden. In huis is hij rustig maar als de bel gaat, slaat hij aan. Hij laat zich echter goed corrigeren. Hij is een bench gewend en slaapt de hele nacht door.

Naar andere honden is Tjibbe vriendelijk, hij gaat liggen en wacht af. Hij loopt prima aan de lijn. Hij loopt alleen los in afgesloten gebieden omdat de baasjes dat fijner vinden, Tjibbe loopt een eind voor de baasjes uit maar houdt ze wel in de gaten. Met katten is hij als veel honden, erachteraan! Als de kat stil zit, loopt hij er met een boog omheen. Wat Tjibbe fijn vindt is wandelen, spelen met de bal en trekspelletjes. In de auto krijgt hij een reistabletje, met zijn huidige baasjes zit hij tot een uur in de auto. Verder hoeven ze niet te reizen maar dat kan natuurlijk uitgebreid worden.

TjibbeTjibbe heeft aanleg om allergieën te krijgen, dat heet atopie. Hij heeft dus ook inderdaad allergieën gekregen en wordt daarvoor dagelijks behandeld met medicijnen. Voor de nieuwe baasjes is het belangrijk om te weten dat daar de nodige kosten aan verbonden zijn.

Wie wil deze stoere, lieve jongeman een nieuwe mand geven? Ben jij dat? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail o.v.v Tjibbe

Contactpersoon: Anneke