stichting zino tommie

Kan bij katten: onbekend
Kan bij kinderen: nee
Zindelijk: ja

Tommie is een aanwezige Jack Russel van net 5 jaar. Hij is op zoek naar een nieuwe beste mandje.

Tommie is heel waaks en laat ook horen als hij denkt dat er wat is. Als er mensen binnen komen begroet hij iedereen met een paar sprongen tegen de benen.
Als hij aandacht wil geeft hij dat aan door op schoot te springen. Dat zijn de momenten dat hij aangehaald worden accepteert. Hij kan hier ook heerlijk van genieten.
Wel is hij bang voor vuurwerk en onweer.

Tommie is een leergierig hondje. En spiegelt de eigenaar.
Hij zou het heel goed doen op bijvoorbeeld speuren. Een heerlijke sport waar de opwinding niet vooraan staat. Want net als de meeste Jack-Russel’s is Tommie onvermoeibaar en als hij niet de juiste bezigheden te doen krijgt zoekt hij ze zelf.
Hij vind wandelen heerlijk en kan met alle formaten honden opschieten. Ook kan hij heerlijk loslopen.
Autorijden is spannend, vooral de heen weg. Hij zit dan in zijn bench in de auto, dit gaat prima.

Er is voor zijn probleem gedrag een gedragsdeskundige en dierenarts geraadpleegd.
De gedragsdeskundige wil graag helpen om de herplaatsing zo succesvol mogelijk te maken mocht de nieuwe eigenaar dit willen.
Structuur en voorspelbaarheid zullen belangrijk zijn voor Tommie om zijn opwinding onder controle te houden.

Tommie reageert nu geprikkeld naar de kleinkinderen hierdoor en door een incident waarbij Tommie beet toen de eigenaresse hem wou aaien, zoekt hij een nieuw kinderloos mandje. Staat die bij u? Zou u graag aan de slag willen met Tommie en heeft u voldoende tijd daarvoor? Dan horen we graag van u! Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Tommie.

Contactpersonen: Astrid en Gaby