Stichting Zino TychoNaam: Tycho
Stamboom: ja
Kan bij kinderen: ja vanaf 12 jaar
Kan loslopen: nee

Voor Tycho, een Drentse patrijshond, zoeken we een nieuwe beste mand. Tycho is 4 jaar en wordt door zijn huidige baasjes beschreven als een lieve, enthousiaste, speelse hond die graag aandacht en knuffels krijgt. De huidige baasjes hebben Tycho sinds november 2021 en moeten hem vanwege hun eigen fysieke beperkingen herplaatsen. Bij het eerse baasje heeft Tycho de eerste 3,5 jaar van zijn leven veel tijd in de bench doorgebracht. Hij heeft daardoor weinig geleerd en begint nu de wereld te ontdekken.

Tycho gaat graag mee wandelen en is dan erg enthousiast en nieuwsgierig. Inmiddels gaat het lopen aan de lijn steeds beter en het blijkt dat Tycho snel leert. Hij is niet dominant naar andere honden maar gaat confrontaties ook niet uit de weg. Loslopen lukt momenteel niet en hierin is training nodig. Er is zeker sprake van een jachtinstinct bij Tycho maar hij heeft hierin nog weinig ervaringen opgedaan. Katten vindt Tycho niet leuk, hier jaagt hij achteraan.

Stichting Zino Tycho 1Tycho is in huis rustig. Hij volgt zijn baasjes om maar niets te missen. Naar andere mensen is hij vriendelijk en hij vindt kinderen leuk. Door zijn enthousiasme is het voor heel kleine kinderen iets minder leuk met Tycho. Hij heeft echter nooit gebeten. Tycho houdt heel erg van eten. Eigenlijk kun je wel zeggen dat hij er veel voor over heeft om eten te bemachtigen. Dit kan voortkomen uit in het verleden opgedane ervaringen. Een nieuw baasje moet hiermee aan de slag.
Het alleen blijven is geen probleem tot zover dit geprobeerd is. Wat bekend is dat hij dan in de bench gaat liggen en slaapt.

We zoeken voor Tycho een lieve en ervaren baas. Een baas die geduldig en consequent is, tijd voor hem heeft, graag met hem gaat wandelen en met hem wil trainen. Belangrijk is dat er geen kleine kinderen of katten in huis zijn. Heeft u die warme mand voor Tycho, of weet u iemand die er een heeft staan, neem dan contact op of stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Tycho

Contactpersoon: Bertie