Lieve mensen,
Wij willen jullie aandacht vragen voor een droevig verhaal, maar wij vinden ook dat er een waarschuwing vanuit moet gaan.
Team Zino stuitte vanochtend op een oproep voor een herplaatser, maar dan wel een uit de broodfok.
Het zal jullie niet zijn ontgaan dat wij juist alle broodfokkers door een strenge controle buiten de deur houden. Sterker nog; iedereen die zich bij ons aanmeldt wordt door een professional nagetrokken.
En toch….
Het gaat ons zo aan het hart; 6 jaar is deze teef misbruikt in de broodfok. Teefjes worden al op jonge leeftijd aangekocht, vaak via marktplaats door handelaren met mooie praatjes. Vervolgens belanden ze in een schuur om ieder half jaar gedekt te worden. De pups worden op marktplaats verkocht. Natuurlijk niet als broodfokpups, maar als pups die netjes in huiselijke kring worden opgevoed. Wat de koper niet te horen krijgt is dat vlak voor de afspraak het nest inclusief moeder uit de schuur gehaald wordt en in de kamer in de “werpkist” wordt neergelegd.
Iedereen die een pupje ‘redt’ uit de broodfokkerij, zorgt ervoor dat er 2 pupjes bij komen en die lijden samen met de moeder weer een vreselijk bestaan in een schuur. Als ze de leeftijd van 7 a 8 weken al halen. Veel sterven al voor die tijd aan een infectie.
ONZE OPROEP;
Hier is zo’n moeder, zij heeft een vreselijk leven achter de rug. Haar willen we toch helpen. Maar lieve mensen; willen jullie alsjeblieft dit verhaal 1 x delen (liefst openbaar) zodat we zoveel mogelijk mensen kunnen waarschuwen voor die ellendige broodfok. En mocht je iemand kennen die een pupje wil en twijfelt aan de herkomst?
Stichting Zino, Herplaatsing & Bemiddeling van Honden helpt je graag verder aan informatie!