Tijdens de zomervakantie organiseert Stichting Zino samen met Honden Activiteiten Centrum de Wenge HAC De Wenge en Kynolink twee fantastische workshops voor honden en hun baasjes. En beide workshops worden twee keer gegeven.

Workshop 1: Introductie balans en coördinatie

Datum:   9 augustus 2020
Tijd:        Van 09.30 tot 12.00 uur
Docent:  Carolien Groenewegen-Luijkx

Datum:   9 augustus 2020
Tijd:        Van 13.00 tot 15.30 uur
Docent:  Carolien Groenewegen-Luijkx

Bij deze introductieworkshop krijg je een goed beeld van het belang van lichaamsbewustzijn en waarom dat belangrijk is. Bij balans- en coördinatie-oefeningen gaat het erom dat u uw hond verantwoord laat bewegen. Jonge honden, sporthonden, oudere honden en honden in een revalidatietraject krijgen hiermee een sterke lichamelijke ondersteuning.

Meer info over balans en coördinatie? Kijk op samturner.nl. (Carolien heeft bij Sam Turner haar opleiding gevolgd).

Workshop 2: Introductie in detectie

Datum:   15 augustus 2020
Tijd:        Van 09.30 tot 12.00 uur
Docent:  Afke Boll

Datum:   15 augustus 2020
Tijd:        Van 13.00 tot 15.30 uur
Locatie:   HAC de Wenge, Wengeweg 19, 1749 DA Warmenhuizen
Docent:   Afke Boll

Er zijn diverse disciplines binnen het neuswerk. Bij de discipline detectie zoekt de hond naar een verborgen stof of geurbron. De hond loopt hierbij dus niet zoals bij het speuren een spoor uit, maar gaat zelfstandig op zoek naar een verborgen stof. In de praktijk kom je detectiehonden tegen op bijvoorbeeld Schiphol om de bagage van passagiers te doorzoeken op aanwezigheid van bijvoorbeeld verdovende middelen. Detectie wordt steeds populairder. Het is leuk om te doen u kunt er thuis al snel mee aan de slag om uw hond te trainen.

Meer info over detectie? Kijk op scentdetectionacademy.com. (Afke heeft hier de instructeursopleiding voor detectie gevolgd).

Goed om te weten

• Aan een workshop kunnen maximaal vier honden met één begeleider deelnemen.
  • U oefent om de beurt, en terwijl uw hond even uitrust met wat drinken, eten, of een lekker kluifje, kunt u zien wat de anderen doen en daarvan leren.
  • Neem een tas, een kleedje, een waterbak, mini-trainingsbrokjes en iets lekkers (bijvoorbeeld een kluifje) mee voor uw hond.
  • Uw hond moet een goed passend tuig of een gewone halsband dragen. Neem ook een gewone riem mee (geen flexlijn of speurlijn). Sliplijnen, anti-trektuigen en andere correctiemiddelen zijn niet toegestaan.
  • Beide workshops zijn voor honden van 7 maanden of ouder. Voor puppy’s kunnen we met u overleggen voor een alternatief.
  • Loopse teven kunnen niet deelnemen.
  • Als de temperatuur boven de 25°C stijgt, annuleren wij de workshop. U ontvangt uw betaling dan retour.

De kosten voor deelname aan een workshop van 2,5 uur zijn 47,50 euro.

U kunt zich aanmelden via stichtingzino@gmail.com.

Vermeld daarbij aan welke workshop u wilt deelnemen en of u een voorkeur heeft voor de ochtend of de middagsessie. Het is een voorkeur, dus dit is geen garantie, dit hangt namelijk af van de hoeveelheid aanmeldingen.

Vermeld ook uw naam, de naam van uw hond, zijn leeftijd, het ras, en zijn geslacht. Vervolgens ontvangt u van ons een bevestiging met betalingsinstructies. Als u hebt betaald, bent u ingeschreven. Hiervan ontvangt u ook een bevestiging. Wacht niet te lang, want het aantal plaatsen is beperkt!

Nog vragen? Mail ons, stichtingzino@gmail.com