Stichting Zino Zoë Naam: Zoë
Ras: border collie x dalmatier
Geslacht: teef
Geboortedatum: 24 oktober 2020
Kan bij honden: wisselend
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: nee
Kan loslopen: nee

Voor Zoë, een border collie met een vleugje dalmatier, zoeken wij een nieuwe mand. Zoë is een lieve, onzekere leergierige dame van ruim anderhalf jaar. In huis is Zoë rustig, wordt graag geaaid, speelt of ligt lekker te slapen. Buiten speelt zij graag met een balletje, frisbee of doet een snuffelspelletje.

Wandelen buiten vindt ze fijn, zij is echter alert en vindt het spannend. Aan de lijn loopt zij lekker mee, in haar enthousiasme wil ze nog wel trekken. Los lopen heeft nog wat training nodig, haar oortjes werken dan nog niet altijd.
Omgang met andere honden is wisselend, de een negeert zij, met de ander kan zij leuk spelen.

Stichting Zino ZoëEigenlijk vindt Zoë alles leuk behalve onbekende en vreemde mensen voor haar. Onbekende mensen zorgen voor veel spanning bij Zoë en dat laat zij merken door te happen. De mensen lopen dan door of houden afstand, hierdoor heeft zij haar doelt bereikt. Inmiddels is Zoë door een gedragskundige gezien en beoordeeld. Haar advies is gedoseerd trainen met Zoë, haar meer zelfvertrouwen geven en leren dat onbekende mensen best oké zijn.

De baasjes zoeken voor Zoë een ervaren hondenbaas, die de tijd en liefde en geduld heeft om met Zoë te trainen. Een baasje die geen kleine kinderen heeft en in een rustige woonomgeving woont. Zoë woont nu met een kat samen, een oudere kat die soms beneden komt, Zoë leert daar beter mee omgaan.

Hebben jullie dat nieuwe beste mandje voor Zoë staan? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Zoë.

Contactpersoon: Ria (06 – 11 06 79 53)