Onze Hond“Wat gebeurt er met mij als mijn baasje overlijdt?”
“Ik kan lezen en schrijven met mijn baasje. Maar kon ik maar praten… Praten over hoe het met mij verder moet als er iets met mijn baasje gebeurt, als hij niet meer voor mij kan zorgen, of als hij over de regenboogbrug is gegaan.”

“Mijn baasje zorgt elke dag opnieuw heel goed voor mij en ik ben daar heel erg blij mee. Maar wat als hij dat echt niet meer kan? Helaas kan ik niet zo goed voor mijn baasje zorgen als ik zou willen… Zou hij iets geregeld hebben, zodat ik dan met mijn mandje, speelgoedjes en niet te vergeten met mijn brokjes ergens anders mag wonen?”

“Ik hoorde mijn baasje laatst wel praten met iemand van Stichting Zino; het ging over mij. Na het telefoontje was mijn baasje gerustgesteld en kwam mij vertellen dat Stichting Zino een fijne nieuwe baas voor mij gaat zoeken als hij niet meer voor mij kan zorgen of als hij er niet meer is. Samen waren we, ondanks het lastige onderwerp, toch een beetje blij.”

Weet u wat er gebeurt met uw hond als u eerder overlijdt?
Lees verder in het tijdschrift “Onze Hond”