Stichting Zino’s gedragsgroep: Omdat het herplaatsen altijd nog beter kan!

Veilig herplaatsen

Het herplaatsen van een hond is veelal een moeilijke beslissing. Iets waar het team van Stichting Zino, Herplaatsing & Bemiddeling van Honden altijd serieus mee bezig is. Een hond (geen enkel dier trouwens) hoort niet op een onveilige advertentie site aangeboden te worden voor herplaatsing. Het gaat om een levend wezen. Wij herplaatsen honden dan ook met een één op één begeleiding.

Deskundige begeleiding

Wij hebben de mogelijkheid om bij (gedrags-)problemen hulp in te schakelen van een gedragsdeskundige die verbonden is aan Stichting Zino. Een gedragsdeskundig consult kan worden ingezet op verzoek van de oude of de nieuwe baas of op verzoek van de herplaatsende vrijwilliger. Met een aantal gedragsdeskundigen hebben we afspraken gemaakt, deze gedragsdeskundigen zijn bekend met Stichting Zino, Herplaatsing & Bemiddeling van Honden en de problematiek rond het herplaatsen. Op ons verzoek zullen zij een hond beoordelen en ons van advies voorzien over wat de beste plek zal zijn en onder welke omstandigheden de herplaatser het best kan worden geplaatst. Ook is er een mogelijkheid dat onze gedragsdeskundigen de nieuwe eigenaar bijstaan.

Gedragsproblemen

Soms moet een hond herplaatst worden vanwege gedragsproblemen. Er zijn bijvoorbeeld honden die in een drukke omgeving te veel prikkels krijgen en uitvallen. Als een hond dan op een rustige plek herplaatst wordt zie je vaak een hele andere hond. Zowel de oude baas als de nieuwe baas kan gedragsondersteuning aanvragen. Voor de oude baas kan dat soms het laatste zijn wat hij voor zijn maatje kan doen om voor hem een superplek te vinden. Voor het nieuwe baasje kan het de nodige steun en inzicht geven in de eerste weken van de herplaatsing.