Stichting Zino heeft de ANBI-status

Stichting Zino is een non-profit organisatie en heeft van de Belastingdienst de ANBI-status gekregen. De ANBI-status wordt toegekend aan organisaties die aan de hoge eisen van de Belastingdienst voldoen. Je kunt daarom onder bepaalde voorwaarden donaties aan Stichting Zino aftrekken van je inkomstenbelasting. Meer informatie vind je onder bij ‘ANBI’.

Uitgaven van Stichting Zino

Hoewel Stichting Zino geen winstoogmerk heeft, worden er natuurlijk wel kosten gemaakt. Denk daarbij aan de kosten van het inzetten van extra hulp van een gedragsdeskundige, een dierenarts of noodopvang. Daarnaast worden er ook kosten gemaakt voor de website, de telefoonkosten en de kilometers van de vrijwilligers die soms op bezoek gaan, voor overleg op pad moeten, of deelnemen aan een van onze promotieactiviteiten om Stichting Zino onder de aandacht te brengen. Deze kilometers worden vergoed vanuit het budget van Stichting Zino.

Zonder steun kan Stichting Zino minder honden helpen. Via onze website, Facebookgroepen en Instagram doen wij oproepen voor de aangeboden honden, maar soms ook voor andere doelen of andere activiteiten.

Voorbeeld 1
Wij hebben op onze Facebookgroep een oproep geplaatst voor uitlaathulp die geweldig woont bij zijn nieuwe baas. Deze nieuwe baas werd geopereerd en door zijn revalidatie kreeg zijn hond onvoldoende beweging. Door de hulpvraag te delen op Facebook is het gelukt om de juiste mensen bij de baas en zijn hond te krijgen. Dat was zo geweldig, ook dat is ons steunen.

Voorbeeld 2
Onze vraag voor gebruikte telefoons voor de vrijwilligers van Stichting Zino leverde voldoende telefoons op. Hierdoor heeft elke vrijwilliger die veel belt voor Stichting Zino zijn eigen telefoon.

De Facebookgroepen, Instagram en de website van Stichting Zino zijn dus heel belangrijk voor ons werk. Hier delen wij onze zoektochten naar steun. Jouw steun is nodig om zoveel mogelijk honden te kunnen blijven herplaatsen. Er zijn verschillende manieren om Stichting Zino te steunen. Wil je weten hoe? Klik dan op de navigatiebutton.