U wilt een hond voor herplaatsing aanbieden

Hebt u onze hulp nodig voor de herplaatsing van uw hond? Wij kunnen u zonder meer helpen als het gaat om een Friese stabij, wetterhoun, golden retriever, labrador retriever of een andere middelgrote staande of drijvende jachthond, zoals de bordercollie, heidewachtel of Drentsche patrijs. Het gaat er niet om of uw hond een stamboom heeft. Ook bij het herplaatsen van kruisingen van deze rassen kunnen we u helpen. Heeft u een hond van een ander ras, dan adviseren wij u om toch contact met ons op te nemen. Soms heeft één van onze vrijwilligers ook kennis van dat ras en kunnen wij u toch helpen met herplaatsen.

Hieronder kunt u het formulier ‘aanmeldingsformulier herplaatsing hond’ online invullen. Tevens vragen wij u om enkele foto’s van uw hond, alsmede foto’s van de pagina’s I, II, III van het paspoort van uw hond en de laatste vaccinaties te uploaden in het formulier. Mocht dat niet lukken dan kunt u deze informatie apart mailen naar info@stichtingzino.nl onder vermelding van de naam van de hond. Zodra u het aanmeldingsformulier ingevuld heeft en op verzenden geklikt heeft, ontvangt u automatisch een mail met uw ingevulde formulier. Wij nemen dan contact met u op. De aanmeldkosten van 25 euro kunt u overmaken op rekeningnummer N95INGB0007112581 t.n.v. Stichting Zino, Herplaatsing & Bemiddeling van honden onder vermelding van de naam van uw hond.

Aanmeldformulier herplaatsing hond

U bent op zoek naar een te herplaatsen hond

Hebt u interesse in een herplaatser, dan kunt u zich opgeven als kandidaat baas. Als er een hond voor herplaatsing bij Stichting Zino wordt aangemeld zoeken wij in eerste instantie actief naar een goede match uit ons kandidaten bestand. Bent u die match dan nemen wij contact met u op en met uw toestemming sturen wij uw profiel naar de eigenaar van de hond. Het gebeurt regelmatig dat de omschrijving van de hond afwijkt van de vraag van de kandidaat, maar dat er toch een match is. In die gevallen kunt u ons mailen zodra wij de hond op de website plaatsen. De eigenaar van de hond ontvangt dan alsnog uw profiel.

Het aanmeldformulier kandidaat baas kunt u online invullen. De aanmeldkosten van 17,50 euro kunt u overmaken op rekeningnummer NL95 INGB 0007 1125 81 t.n.v. Stichting Zino, Herplaatsing & Bemiddeling van honden onder vermelding van uw naam op de aanmelding.

Door de Coronacrisis is de vraag naar honden toegenomen. Tegelijkertijd zijn er minder honden op zoek naar een nieuw mandje omdat de baasjes veel meer thuis werken en dus meer tijd hebben voor hun hond. Dit is ontzettend fijn voor de honden en daar zijn we heel blij mee. Voor de kandidaat-baasjes betekent dit dat de gemiddelde wachttijd voor er een geschikte hond aangemeld wordt langer kan zijn en dat er voor de honden meerdere kandidaten zijn.

Aanmeldformulier kandidaat-baasje

Aanvullende informatie

Stichting Zino streeft naar persoonlijke begeleiding door 1 of 2 van onze vrijwilligers. De systemen van matchen en herplaatsen verlopen niet automatisch via een programma maar het is handwerk. Er is gedurende de hele herplaatsing persoonlijk overleg tussen de vrijwilliger, de eigenaar en de kandidaat.

Wilt u eerder in contact komen met Stichting Zino, herplaatsing & bemiddeling van honden, dan is dat mogelijk. Onze contactgegevens
Stichting Zino is bereikbaar tussen 14.00 en 20.00 uur.