Je wilt een hond voor herplaatsing aanbieden

Heb jij hulp nodig voor herplaatsing van je hond? Stichting Zino kan je zonder meer helpen als het gaat om een Friese stabij, wetterhoun, golden retriever, labrador retriever of een andere middelgrote staande of drijvende jachthond, zoals de bordercollie, heidewachtel, Drentsche patrijs of een kruising met deze rassen. Heb je een hond van een ander ras, dan kun je ook contact met Stichting Zino opnemen. Soms heeft één van de vrijwilligers ook kennis van dat ras en word je wellicht toch geholpen met herplaatsen.

Hieronder kun je het formulier ‘aanmeldformulier herplaatsing hond’ online invullen. Tevens word je ook verzocht om enkele foto’s van je hond, alsmede foto’s van de pagina’s I, II, III en IV van het paspoort van je hond en de laatste vaccinaties te uploaden. Mocht dat niet lukken dan kun je deze informatie apart mailen naar info@stichtingzino.nl onder vermelding van de naam van de hond. Zodra je het aanmeldformulier ingevuld hebt en op ‘verzenden’ geklikt hebt, ontvang je automatisch een mail met het door jouw ingevulde formulier. Vervolgens wordt er door 1 van de vrijwilligers contact met je opgenomen. De aanmeldkosten van € 35,00 kun je overmaken op rekeningnummer NL95INGB0007112581 t.n.v. Stichting Zino, herplaatsing & bemiddeling van honden onder vermelding van de naam van je hond.

Soms zijn er veel honden tegelijkertijd op zoek naar een nieuw baasje. Een herplaatsing kan daardoor wat langer duren. Omdat we bij het herplaatsen alle honden eerlijke aandacht willen geven en omdat het traject voor honden met gedragsproblematiek meer tijd en aandacht nodig heeft, kan het zijn dat wij voor die groep honden een wachtlijst hebben. Indien je een hond wil herplaatsen met gedragsproblemen is het raadzaam om ons eerst te mailen, voordat je een aanmeldformulier invult. Mocht een hond echt in nood zijn, bijvoorbeeld door ziekte of overlijden van de eigenaar, dan wordt er indien mogelijk natuurlijk voor een gepaste oplossing gezorgd. Wij vinden het jammer om dit zo aan te moeten geven. Het team van Stichting Zino bestaat uit vrijwilligers. Vrijwilligers die zich inzetten naast hun gezin, werk en/of mantelzorg. Hun tijd is gewoon beperkt.

Je bent op zoek naar een hond

Heb je interesse in een herplaatser, dan kun je je opgeven als kandidaat-baas. Als een hond voor herplaatsing bij Stichting Zino is aangemeld, wordt er in eerste instantie actief naar een goede match uit ons kandidatenbestand gezocht. Ben jij die match, dan neemt 1 van onze vrijwilligers contact met je op en met jouw toestemming wordt je profiel naar de aanbieder van de hond gestuurd.

Het gebeurt regelmatig dat de omschrijving van de hond afwijkt van de vraag van het kandidaat-baasje, maar dat er toch een match is. In die gevallen kun je ons mailen zodra wij de hond op de website plaatsen. De eigenaar van de hond ontvangt dan alsnog jouw profiel.

Het aanmeldformulier kandidaat-baasje kun je online invullen. De aanmeldkosten van 22,50 euro kun je overmaken op rekeningnummer NL95 INGB 0007 1125 81 t.n.v. Stichting Zino, Herplaatsing & Bemiddeling van honden, onder vermelding van je naam die je hebt gebruikt op de aanmelding.

Aanvullende informatie

Stichting Zino streeft naar persoonlijke begeleiding door 1 of 2 van onze vrijwilligers. De systemen van matchen en herplaatsen verlopen niet via een programma; het is maatwerk. Verder is er gedurende de hele herplaatsing persoonlijk overleg tussen de vrijwilliger, de eigenaar en de kandidaat.

Wil je eerder in contact komen met Stichting Zino, dan is dat mogelijk middels onderstaande contactgegevens.
Stichting Zino is dagelijks telefonisch te bereiken tussen 14.00 en 20.00 uur.