Noodopvang tijdens herplaatsen

Stichting Zino, Herplaatsing & Bemiddeling van Honden herplaatst de honden bij voorkeur rechtstreeks van de oude baas naar een nieuw baas. Dit is voor de hond het minst belastend. Helaas zijn er soms uitzonderlijke situaties waardoor de herplaatser met spoed noodopvang nodig heeft voor we naar het beste mandje kunnen gaan zoeken.

In deze zo’n situatie (denk aan ernstige ziekte of een overlijden van de baas) kunnen wij de herplaatser bij een gastgezin onderbrengen. De gastgezinnen zijn bij ons bekend. Wij weten wat de gezinssamenstelling is, of ze andere dieren in huis hebben, hoe ze wonen. Op die manier kunnen we heel snel schakelen bij calamiteiten.  Deze noodopvang wordt verzorgd door vrijwilligers die kennis hebben van het ras waarvoor wij noodopvang zoeken. Zij doen dit geheel vrijwillig, met heel veel liefde en aandacht voor de herplaatser.

Zijn er kosten verbonden aan noodopvang?

Onze gastgezinnen vangen de honden op zonder hiervoor betaald te krijgen. Geheel vrijwillig dus.  Er kunnen kosten gemaakt worden voor vervoer, eten, of spoedbehandeling door een dierenarts. Deze kosten worden door ons doorberekend aan de eigenaar van de hond.
Voor het vervoer rekenen wij 19 cent per kilometer. Dierenarts bezoeken worden tevoren overlegd met uitzondering van een spoedconsult.

Wilt u zelf ook noodopvang worden?

Meldt u zich aan via onderstaand formulier.

Aanmeldformulier voor noodopvang