Stichting Zino SamNaam: Sam
Ras: wetterhoun x Friese stabij
Geboortedatum: 04 mei 2015
Kan bij katten: onbekend

Mag ik jullie voorstellen aan Sam. Voor deze lieve levenslustige schat van een reu zoeken wij een nieuw mandje omdat hij meer aandacht en beweging verdient in een rustige omgeving. De huidige baasjes hebben een paar keer een situatie meegemaakt waarbij Sam wilde uitvallen naar volwassenen. De baasjes durven nu als ze met het gezin op pad gaan Sam niet meer mee te nemen waardoor hij te vaak thuis moet blijven.

Binnen is Sam een vrolijke enthousiaste hond die graag bij je is. Sam wil graag aandacht en als hij die krijgt dan geniet hij volop. Sam is een echte knuffelhond die je enthousiast begroet. Hij geeft je soms een Wetter-lebber en kruipt dan dicht tegen je aan. Hij zit niet meer in de bench en hij kan een paar uurtjes alleen zijn, maar te lang vindt hij niet leuk. Sam blaft wel eens als de bel gaat en stopt als de baas hem bij zich roept maar is niet echt waaks. Hij blijft lekker bij je in de buurt, als hij rust zoekt gaat hij op zijn eigen plekje liggen. Hij slaapt ‘s nachts in de gang en keuken, dan hoor je hem niet..

Stichting Zino SamBuiten in de tuin is Sam in zijn element. Hij gaat het liefst zo snel mogelijk naar buiten als de achterdeur opengaat. Hij zoekt zijn bal waar hij heerlijk mee kan spelen. De bal blijft niet altijd heel maar wat geeft het, Sam geniet er met volle teugen van. Sam loopt over het algemeen goed mee aan de lijn, totdat hij in zijn overpeinzingen gestoord wordt door een kat. Dat kan niet ongemerkt voorbij gaan en de riem staat dan strak maar na een opmerking van de baas loopt hij weer mee. Het kan zijn dat de baas de kat eerst ziet, dan is een duidelijk “naast!” voldoende om Sam als een keurige Wetter-stabij mee te laten lopen. Andere honden worden natuurlijk opgemerkt, soms is even snuffelen voldoende, een andere keer zijn ze niet interessant en ontwijkt hij ze. Sam mag loslopen op een afgebakend losloopveld en daar gaat het goed met andere honden. Op andere plekken loslopen hebben de baasjes niet aangedurfd, mogelijk dat het bij een nieuwe baas wel kan.
Onbekende volwassenen die Sam willen aanhalen, daar heeft Sam iets mee, hij vertrouwt ze niet en laat dat ook merken door te waarschuwen en soms uit te vallen. Gelukkig heeft Sam nog geen reden gezien om door te pakken en waren zijn waarschuwingen voldoende. Als Sam zelf het initiatief neemt om contact te zoeken gaat het goed, dus kroelen op commando van Sam.

Wij zoeken voor Sam een lieve en ervaren baas, die van Sam kan genieten zoals Sam is. Die kan genieten van een Wetter-lebber maar die er ook zin in heeft om met Sam’s uitdagingen aan het werk te gaan.
Een baas die Sam voldoende rust geeft en met hem wil kroelen. Iemand die het prachtig vindt dat Sam is zoals hij is, lekker met hem wil wandelen, zwemmen en wil knuffelen.
Heeft u die warme mand voor Sam, of weet u iemand die er een heeft staan, neem dan contact op en stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com.

Contactpersoon: Herman (06 – 20 60 50 58)