Bemiddeling door Stichting Zino

Stichting Zino wil voor een hond die niet meer bij zijn of haar baasje kan blijven, actief en veilig het beste nieuwe mandje zoeken. De vrijwilligers van Stichting Zino doen dit met veel toewijding en persoonlijke begeleiding. Zij gaan actief op zoek naar een nieuw baasje voor de honden. Bij Stichting Zino wordt een herplaatsing van A tot Z begeleid door één of twee contactpersonen. Van aanmelding tot plaatsing is er steeds overleg over elke stap. Als het nodig is, kan de contactpersoon hulp inschakelen van een gedragsdeskundige of kan er noodopvang voor de hond geregeld worden. Door deze persoonlijke manier van bemiddelen zorgen we ervoor dat de herplaatsing zo soepel en veilig mogelijk verloopt.

Matchen

Stichting Zino beschikt over een lijst van kandidaat-baasjes die een hond graag een nieuwe kans willen geven. Deze kandidaat-baasjes zijn door ons controleteam gescreend. Zodra er een bemiddeling gevraagd is, gaan onze matchmakers aan de slag om de beste matches te zoeken.

Kennismaken, proefperiode en herplaatsen

Maar ook als de match gevonden is, stopt de bemiddeling niet. De vaste contactpersoon blijft de vinger aan de pols houden en begeleidt iedere stap: het contact tussen de oude en de nieuwe baas, de kennismaking, de proefplaatsing en de herplaatsing. Steeds wordt er gekeken of er meer deskundige hulp nodig is. Dit kan zijn op het gebied van gedrag, maar ook op juridisch gebied.

Veel aandacht bij een moeilijk proces

Door deze persoonlijke bemiddeling doet Stichting Zino zoveel meer dan een advertentie site voor herplaatsers. Het herplaatsen van een hond is heel vaak ontzettend emotioneel en verdrietig. Stichting Zino omringt zowel de baasjes als de hond met heel veel aandacht en zorg. Op deze wijze creëren de vrijwilligers de juiste voorwaarden voor iedere baas die noodgedwongen op zoek moet naar een veilig en nieuw mandje voor zijn hond.