Wanneer kan Stichting Zino u helpen met herplaatsen?

Hebt u onze hulp nodig voor de herplaatsing van uw hond? Wij kunnen u zonder meer helpen als het gaat om een Friese stabij, een wetterhoun, en golden retriever, labrador retriever of een hond andere middelgrote staande of drijvende jachthond, zoals de bordercollie, de heidewachtel of de Drentse patrijs. Het gaat er niet om of uw hond een stamboon heeft. Ook bij het herplaatsen van kruisingen van en met deze rassen kunnen we u helpen. Hebt u een hond van een ander ras, dan adviseren wij u om toch contact met ons op te nemen. Soms heeft een van onze vrijwilligers ook kennis van dat ras en kunnen wij u toch helpen met herplaatsen.

Hoe kunt u zich bij Stichting Zino aanmelden om uw hond te herplaatsen?

Als u een hond wilt aanmelden voor herplaatsing, kunt u het aanmeldingsformulier herplaatsing hond hier online invullen. Om de herplaatsing sneller te laten verlopen, vragen wij om de inschrijfkosten gelijktijdig over te maken (zie instructies inschrijfformulier). Bij het aanmeldformulier is er de mogelijkheid om een paar foto’s van uw hond, foto’s van pagina I, II en III van het paspoort van uw hond en van de pagina met de laatste vaccinaties toe te voegen.

Er wordt zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u opgenomen door één van de vrijwilligers die u zal begeleiden bij het herplaatsen. Wilt u eerder in contact komen met Stichting Zino, herplaatsing & bemiddeling van honden, is dat mogelijk. Onze contactgegevens vindt u onder het kopje contact . Stichting Zino is bereikbaar tussen 14.00 en 20.00 uur.

Aanmeldformulier herplaatsing hond

Hoe kunt u zich bij Stichting Zino aanmelden als u een herplaatser wilt?

Hebt u interesse in een herplaatser, dan kunt u zich opgeven als kandidaat-baas. U kunt ons aanmeldformulier kandidaat baasje online invullen. Over de werkwijze van Stichting Zino, Herplaatsing & Bemiddeling van Honden kunt u hier meer lezen.
Door de Coronacrisis is de vraag naar honden toegenomen en tegelijkertijd zijn er minder honden op zoek naar een nieuw mandje omdat de baasjes veel meer thuis werken en dus meer tijd hebben voor hun hond. Dit is ontzettend fijn voor de honden en daar zijn we heel blij mee. Voor de kandidaat-baasjes betekent dit dat de gemiddelde wachttijd voor er een geschikte hond aangemeld wordt langer kan zijn en dat er voor de honden meerdere kandidaten zijn.

Aanmeldformulier kandidaat-baasje

Problemen met aanmelden?

Als het u niet lukt om het aanmeldformulier in te vullen, kunt u Stichting Zino een e-mail sturen (info@stichtingzino.nl) of bellen (onze contactgegevens vindt u bij ‘contact’) en stichting Zino helpt u verder. Herplaatsen is een moeilijke stap. Wij begrijpen het gevoel wat erbij komt kijken.