Wanneer kan Stichting Zino jou helpen met herplaatsen?

Heb je onze hulp nodig voor de herplaatsing van je hond? Wij kunnen je zonder meer helpen als het gaat om een Friese stabij, een wetterhoun, een golden retriever, labrador retriever of een andere middelgrote staande of drijvende jachthond, zoals de bordercollie, de heidewachtel of de Drentsche patrijs. Het gaat er niet om of je hond een stamboom heeft. Ook bij het herplaatsen van kruisingen van én met deze rassen, kunnen we je helpen. Heb je een hond van een ander ras, dan adviseren wij je om toch contact met ons op te nemen. Soms heeft een van onze vrijwilligers ook kennis van dat ras en kunnen wij je toch helpen met herplaatsen.

Hoe kun je je bij Stichting Zino aanmelden om je hond te herplaatsen?

Als je een hond wilt aanmelden voor herplaatsing, kun je het aanmeldingsformulier herplaatsing hond hier online invullen. Om de herplaatsing sneller te laten verlopen, vragen wij om de inschrijfkosten gelijktijdig over te maken (zie instructies inschrijfformulier). Bij het aanmeldformulier is er de mogelijkheid om een paar foto’s van je hond, foto’s van pagina I, II en III van het paspoort van je hond en van de pagina met de laatste vaccinaties toe te voegen.
Er wordt zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je opgenomen door één van de vrijwilligers die je zal begeleiden bij het herplaatsen. Als je eerder in contact wilt komen met Stichting Zino is dat ook mogelijk. Onze contactgegevens vind je onder het kopje contact. Stichting Zino is bereikbaar tussen 14.00 en 20.00 uur.

Hoe word je kandidaat-baas?

Heb je interesse in een aangeboden hond, dan kun je je opgeven als kandidaat-baas. Je kunt ons aanmeldformulier kandidaat baasje online invullen. Over de werkwijze van Stichting Zino kun je hier meer lezen.

Problemen met aanmelden?

Als het je niet lukt om het aanmeldformulier in te vullen, kun je Stichting Zino een e-mail sturen (info@stichtingzino.nl) of bellen (onze contactgegevens vind je bij contact) en Stichting Zino helpt je verder.