Vult u alstublieft de informatie naar waarheid in. Dat voorkomt eventuele teleurstellingen. Vul het formulier bij voorkeur digitaal in en mail het terug als Word-document. Dan kunnen wij het makkelijker verwerken. De ruimte in de rechter kolom wordt vanzelf groter als tijdens het invoeren van uw antwoord blijkt dat u meer ruimte nodig hebt. Mail het ingevulde formulier met de gevraagde bijlagen naar

omschrijving kan hier worden geplaatst

Uw Woonsituatie

De Spelregels

U bent verantwoordelijk voor het welzijn van de hond
  • De opvang van een hond is een grote verantwoordelijkheid. We moeten daarom enige afspraken maken. Als wij u vragen om een hond gedurende een bepaalde periode noodopvang te bieden (met een proeftijd van maximaal twee weken), en u gaat daarmee akkoord, dan bent u gedurende die tijd verantwoordelijk voor zijn welzijn. Als Stichting Zino de indruk heeft dat de opvang niet goed verloopt, of dat het in het belang is van de hond, zijn wij gerechtigd de hond terug te halen.
  • Als het niet goed gaat met de hond
  • Als u om welke reden dan ook de indruk hebt, of vaststelt dat het niet goed gaat met de hond moet u direct met Stichting Zino contact opnemen voor overleg. In geval van een medische noodsituatie gaat u eerst naar de dierenarts. Het welzijn van de hond gaat altijd voor. Als u de opvang voortijdig wilt beëindigen, omdat u vindt dat die niet goed verloopt, moet u ook contact opnemen met Stichting Zino.
  • Aansprakelijkheid voor de hond
  • Tijdens de opvang van de hond bent u weliswaar ‘houder’ van de hond; de oude baas is nog steeds juridisch eigenaar. En als zodanig is de eigenaar wettelijk aansprakelijk voor schade die de hond aanricht of kosten die nodig zijn voor de gezondheid van de hond, zoals de kosten van een dierenarts.
  • Onkostenvergoeding
  • Stichting Zino is voornamelijk afhankelijk van donaties die de onkosten voor haar activiteiten moeten dekken. Iedereen die werkt voor Stichting Zino doet dat op vrijwillige basis en wordt daarvoor niet betaald. Datzelfde geldt ook voor de noodopvang van honden. U krijgt daarvoor dus geen vergoeding. U krijgt wel een vergoeding voor de onkosten die u maakt. De volgende zaken kunt u bij Stichting Zino declareren, die dat voor zover mogelijk weer op de eigenaar van de hond zal verhalen:
  • - Reiskosten voor het ophalen en brengen van de hond € 0,19 per km op basis van de snelste route van postcode naar postcode.

- Kosten voor voer.

- Medische kosten (dierenarts en medicijnen op recept), in overleg, met uitzondering van een spoedconsult.

- Andere kosten na goedkeuring van Stichting Zino (in overleg).

Nog Vragen?

- Als u nog vragen hebt, kunt u contact met ons opnemen en een mail sturen naar stichtingzino@gmail.com.