Stichting Zino BalouNaam: Balou (FS x HW)
Ras: Friese stabij (75%) x heidewachtel (25%)
Geboortedatum: 30 augustus 2022
Kan bij katten: ja

Balou is een blije, lieve, spontane, zachtaardige, speelse, enthousiaste en energieke hond van twee jaar. Hij woont samen met zijn moeder (stabijhoun x heidewachtel) en twee katten bij zijn baasjes. Zijn vader is een stabijhoun. Met de katten kan hij goed overweg, de ene wil graag spelen, de andere niet, en dat vindt Balou prima; hij beheerst de kattentaal net zoals de hondentaal. Vroeger woonde er een vogel in huis, en dat ging goed. Andere dieren in huis is onbekend. Balou is niet met kinderen opgegroeid; er zijn geen problemen ervaren in de omgang met (onbekende) kinderen. Voor Balou wordt een nieuwe beste mand gezocht omdat er te weinig tijd is om hem de aandacht en de beweging te geven die hij verdient en ook nodig heeft.

Stichting Zino BalouBalou is graag buiten, houdt van rennen en spelen in de tuin, maar kan daar ook gewoon een hele tijd zitten en kijken. Hij is gek op wandelen en snuffelen, spelen met zijn knuffels en tennisballen, puzzels maken en dingen leren, zoals trucjes. Hij heeft puppytraining gedaan en beheerst de basiscommando’s. Balou is mensgericht en houdt erg van aandacht. Hij is geen waterliefhebber maar is er niet bang voor. Hij kan zwemmen, en doet dat als zijn moeder zwemt. Hij woont in een dorp en doet het daar goed. Balou is nergens bang voor.

In huis is Balou lief, vrolijk en rustig. Hij ligt graag bij de baas. Hij kan goed alleen zijn, meestal is dat wel samen met zijn moeder. Ze liggen dan samen in de bench, of Balou ligt op zijn kleedje. Soms is zijn moeder weg en is Balou alleen thuis, dan kan hij even piepen. Als de baas thuiskomt is hij erg blij en kan dan in zijn blijdschap opspringen. Bij een nieuwe baas zal het alleen zijn waarschijnlijk opnieuw opgebouwd moeten worden.
Balou is net zoals zijn moeder waaks. Hij stopt snel weer met blaffen. Bezoek wordt daardoor aangekondigd, daarna is hij meestal even afwachtend, komt snuffelen en kan daarna met een knuffel of een botje aan komen lopen om die aan het bezoek te laten zien. Hij kan dan ook enthousiast zijn en willen spelen.

Stichting Zino BalouBalou kan loslopen en vindt dat leuk, hij snuffelt en wil graag spelen met andere honden. Hij kan goed opschieten met andere honden, als een hond niets van hem moet hebben loopt hij door. Hij luistert goed naar zijn naam en komt op de fluit. Hij toont geen jachtinstinct. Aan de lijn kan hij rustig lopen maar kan ook trekken. Hij is hierin wel te corrigeren, door commando naast lopen, of afleiden met een voertje. Een nieuwe baas zal hem hierbij nog wel verder moeten begeleiden en trainen. Balou gaat graag mee in de auto: hij zit op een kleedje op de achterbank, je hoort hem niet.

We zoeken voor Balou een liefdevol thuis met consequente baasje(s) met een tuin of (groot) erf, die tijd en ruimte hebben om hem fysiek maar ook mentaal uit te dagen, hem aandacht te geven, veel te gaan wandelen en liefst ook gaan trainen en andere leuke dingen samen te gaan doen.
Heb jij die nieuwe beste mand voor Balou, stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Balou FS x HW.

Contactpersoon: Paulien