Stichting Zino OlleNaam: Olle
Geboortedatum: 6 november 2022

Olle, een enthousiaste, vrolijke en lieve stabij is op zoek naar een nieuw baasje. Olle is een heerlijke ongecompliceerde stabij die met zijn 2 jaar al lekker tot rust is gekomen in het drukke gezin waarin hij nu woont. Het drukke gezin is tot de conclusie gekomen dat er te weinig aandacht voor Olle overblijft en zoekt nu een mooi mandje waar hij heerlijk kan genieten van aandacht, spelen en kroelen.

Olle is binnen een rustige hond. Hij kan zichzelf goed vermaken, maar vindt het ook heel erg leuk om spelletjes te doen en lekker te knuffelen met de baas. Vaak slaapt hij lekker in zijn mand onder de trap, een bench heeft hij niet nodig. Olle laat uit enthousiasme horen dat er onbekend bezoek komt, maar daarna is hij echter de grootste vriend. Hij kan makkelijk een paar uur alleen zijn, natuurlijk moet dat alleen zijn bij een nieuwe baas wel weer opgebouwd worden. Is hij alleen in de tuin dan kan hij lekker lummelen, maar als er gespeeld wordt met de kinderen staat hij wel vooraan.

Stichting Zino OlleOlle loopt lekker mee aan de lijn, de jongste van de kinderen (10 jaar) kan hem zonder problemen uitlaten. Natuurlijk zijn er onderweg wat dingen die hem afleiden, maar hij laat zich goed corrigeren. Bekenden worden soms enthousiast door Olle begroet, hij kwispelt dan met zijn hele lijf. Hij wil dan af en toe opspringen. Lief en onbesuisd komt er dan 25 kilo aanzetten. Olle kan heel goed met kinderen, hij geniet ervan als hij mee mag spelen en geknuffeld wordt.

Loslopen vind Olle fantastisch. Hij komt terug wanneer het hem uitkomt, het ligt er maar net aan wat er onderweg nog te beleven valt. Hij loopt nu alleen los in veilige, soms afgezette gebieden. Met andere honden kan hij goed, katten worden pas leuk als ze wegrennen.
Alles bij elkaar is Olle een makkelijke, lieve hond zonder problemen, maar het blijft natuurlijk een stabij. Lekker door het water spetteren, een gaatje graven waar wat zou kunnen zitten. Een stapel hout in de gaten houden want er zitten muizen, daar moet je als stabij wat aan doen.

Wij zoeken voor Olle een huis met een tuin, een lieve, zachtaardige, consequente en geduldige baas die veel tijd heeft om met hem aan de slag te gaan. Een baasje die hem laat rennen, met hem speelt, knuffelt, traint en die hem de kans geeft om lekker hond te zijn. Ben jij die baas? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Olle.

Contactpersoon: Herman