Stichting Zino Ace

Ras: Australian Shepherd
Geboortedatum: 30-08-2016
Stamboom: ja

Hier is Ace!  Een knappe knuffelhond die graag bij je op schoot zit, of lekker tegen je aan hangt.

Hij speelt graag met andere honden, lekker achter elkaar aanrennen. Slimme Ace, die het heerlijk vindt om vies te worden.

Hij kan goed alleen zijn, en hoeft niet in een bench. Blaffen doet hij als de deurbel gaat of als er iemand in de buurt van het huis, de tuin of de voordeur is. Knuffels is hij gek mee, ander speelgoed interesseert hem niet zo.

Ace vindt aan de lijn lopen spannend, en trekt dan wel, hij loopt niet weg als hij los loopt, maar wil wel dan naar andere honden toe. Bij joggers wordt hij aangelijnd omdat hij rennende personen anders vindt. Schapen bij elkaar drijven kan hij goed, maar hij heeft geen jachtpassie.

Ace heeft wel een rugzak: hij komt uit een kennel van Aussies, met veel andere honden en de fokkers. Hierdoor heeft hij te weinig kennis gekregen van de omgang met vreemden. Bij contact met vreemde mensen gaat hij erg hijgen en kwijlen, dit moet echt de tijd krijgen om vertrouwen van Ace te winnen. Direct aanraken kan resulteren in een snep, en zijn waarschuwing is moeilijk te zien. Als Ace aan de lijn loopt valt hij uit naar andere honden die ook aan de lijn lopen, dus dit moet worden vermeden. Los kan hij zelf kiezen of hij naar de andere hond gaat of niet. Katten gaan absoluut niet samen met Ace. Autorijden vindt hij heel erg spannend, en hij hijgt en kwijlt alles onder. Ace zijn eten staat de hele dag klaar, en hij eet dit wanneer hij er trek in heeft. Op dit moment slaapt hij in de slaapkamer bij zijn huidige baasjes op zijn eigen plek, omdat hij ‘s nachts wel eens poepte in de woonkamer terwijl hij niet aangaf dat hij naar buiten moest. Slaapt hij boven, dan gebeurt dit niet. Borstelen vindt hij niet leuk, en wordt niet gedaan, afdrogen alleen omdat het moet, maar ook hier moet eerst het vertrouwen er zijn.

Ace heeft behendigheid gedaan, maar dat vond hij niet leuk, als een oefening niet goed gaat, slaat hij dicht en doet niets meer. Hij is gebaat bij veel rust en stabiliteit en positieve benadering. Zijn gebit is matig en hij heeft tandsteen, maar tanden kijken vindt hij dan ook weer spannend. Hij kan wel bij kinderen, maar liefst oudere kinderen, hij zal daar wel tegen opspringen.

Wie heeft de rust en het geduld voor een nieuw thuis voor Ace?!

Mail ons dan! stichtingzino@gmail.com

Contactpersoon: Astrid