Stichting Zino FeddeNaam: Fedde
Ras: Friese stabij x heidewachtel
Geboortedatum: 11 juli 2020
Kan bij kinderen: ja, rustige ervaren kinderen

Fedde, een reutje van twee jaar, zoekt zijn nieuwe beste mand. Fedde is een leuke hond, die houdt van rennen, spelen, snuffelen, lekker slopen en bij je zijn. Fedde is op zoek naar een nieuwe beste mand omdat zijn eigenaren een puber reu zien die minder goed in zijn vel zit bij hen. Bij de eigenaren eist hij. Bij de gedragsdeskundige liet hij na een tijdje rustig, ontspannen gedrag zien. Dat zit wel in hem.
De eigenaren hebben veel moeite met zijn gedrag en zijn heel eerlijk hierover.

Voor alle duidelijkheid zoals elke puberhond, de minder leuke en de leuke eigenschappen van puber Fedde. Zijn spanning kan snel oplopen, Fedde kan dan dwingend gaan blaffen (de eigenaren kunnen er slecht tegen, de gedragsdeskundige vond dit meevallen, zo zie je maar hoe verschillend blaffen ervaren wordt). Fedde kan gaan slopen, ga je met hem aan de slag, zal dat slopen minder worden.

Fedde luistert goed, met hier een daar een banaan in de stabijoren. Daarvoor ben je puber toch? Hij houdt van samen spelletjes doen, dat kan hij lang volhouden, jij bent degene die hem helpt te stoppen. Hij wil heel graag leren, dat heeft voor en nadelen. Verkeerd gedrag was daardoor snel aangeleerd, met geduld is dit oude gedrag best goed om te buigen volgens de gedragsdeskundige.

Fedde houdt van buiten liggen en alles te observeren. Ga je naar binnen, wil hij graag weer met je mee. Hij houdt van graven, heb je een mooie tuin dan is het verstandig om hem te leren dat de tuin de tuin is en dat je hem een stukje geeft waar hij wel kan graven.

Aan de lijn is het heel rustig starten bij een nieuwe eigenaar, hij schrikt soms van het onverwachte. Wanneer zijn koppie bomvol zit kan hij soms uitvallen, voor hem de enige juiste oplossing, voor jou het advies om kortere wandelingen te gaan maken. Hij zal je heel dankbaar zijn dat je dat begrijpt. Hij kan loslopen, houd je heel goed in de gaten, wordt het te veel gaat hij tegen je opspringen en blaffen. Eigenlijk is Fedde heel duidelijk, hij vraagt hulp: aanlijnen, hem bevestigen en samen verder lopen geeft hem de rust.

Fedde vindt bezoek best spannend, hij blaft, door hem te negeren zakt dat weg en komt hij kennismaken. De gedragsdeskundige adviseert het volgende voor Fedde en daar zoeken we dan ook naar: Belangrijk is plaatsing bij mensen die aandacht aan Fedde kunnen besteden en speuren of detectie met hem willen doen om zo aan zijn natuurlijke behoeften te voldoen en zijn zelfvertrouwen te vergroten. Bekend is dat veel gedragsproblemen minder worden of zelfs verdwijnen als honden meer uitdaging krijgen en aan hun natuurlijk behoeften wordt voldaan.

Deze puber wil heel graag samen dingen met je doen. Voor spelen en voer doet hij alles. Heb jij energie, tijd, zin om samen aan de slag te gaan, dan heb je een geweldige hond aan Fedde. Heb jij die beste nieuwe mand voor hem? Wil je ons mailen stichtingzino@gmail.com o.v.v. Fedde.

Contactpersoon: Jolande (06 – 43 68 14 73)