Stichting Zino FloortjeNaam: Floortje
Ras: mix golden retriever/labrador/Duitse staander
Geslacht: teef
Geboortedatum: 3 april 2022
Stamboom: nee
Kan bij honden: ja
Kan bij katten: nee
Kan bij kinderen: ja bij voorkeur vanaf 8
Kan loslopen: nee
Kan in de auto: ja

Hallo allemaal, ik ben Floortje en ben een reuze leuke, blije en enthousiaste mix. Ja, een echte mix van een golden retriever (daar heb ik mijn looks van), een labrador (daar heb ik mijn zwem en eetlust van) en een Duitse staander (daar heb ik mijn jacht van).
Ik ben dol op een actief leven. Ga je op pad? Dan wil ik het liefst mee. Ik ben dol op wandelen, spelletjes spelen met andere honden en kinderen, lekker met een stok slepen, als het maar actief is. En ik hou ook erg van rennen, ook achter katten aan, of eenden of andere vogels. Ik jaag ze graag op, dat is de bedoeling toch? Dat ze lekker vliegen? Ik heb er ooit 1 gevangen, maar die heb ik ook heel snel weer los gelaten. Dat is niet mijn lol.

Ik heb wat pech gehad, want ik woonde eerst bij eigenaren waarvan het baasje ziek werd en we verhuisden naar een kleinere woning en daar hadden ze niet meer echt de ruimte en tijd voor mij. Nu woon ik sinds kort bij baasjes die superlief voor me zijn, alleen kunnen ze mij niet goed bieden wat ik nodig heb. Ik kan bij hen niet loslopen, omdat ik nog niet goed luister als ik iets zie wat ik aantrekkelijker vind. En ik heb het juist nodig om veel te kunnen rennen. Ze oefenen wel van alles met mij. Zo kan ik al netjes aan de riem lopen en trek ik al bijna niet meer (behalve als er een kat plots oversteekt). Ook kan ik heerlijk zoek spelletjes in huis doen en luister ik goed naar verschillende andere commando’s.
Ik ben rustig in huis, kan ontspannen op mijn plaats liggen en kluiven op mijn Kong. Als de deurbel gaat meld ik me natuurlijk even, maar als ze zeggen dat het goed is, dan ga ik weer op mijn mat liggen. Ik ben trouwens graag overal bij en ik hou van knuffelen en aandacht. Ik slaap op mijn mat en hoef niet in een bench.

Mijn baasjes vinden het belangrijk dat mijn nieuwe baasjes bereid zijn om echt met mij te werken. Ik kan nog veel leren zeggen ze, want ik ben slim en leergierig. Ik heb ooit een puppycursus gedaan, maar een cursus of lekker trainen met mij zodat ik leer wat grenzen zijn, lekker kan leren loslopen en misschien wel iets in de jacht kan leren zou heel fijn zijn.
En als ik zelf ook nog een voorkeur mag aangeven: ik zou dolgraag een fijne tuin hebben, waar ik lekker in kan rennen, spelen en snuffelen. Ik hou van kinderen en ben ook wat ‘enthousiast’ dus kinderen vanaf 8 jaar hebben de voorkeur. Of als mijn nieuwe baasjes heel actief zijn, houden van fijne lange wandelingen maken, of hardlopen/fietsen als hobby hebben? Dan ga ik graag met ze mee.

Wie heeft de beste nieuwe mand voor lieve, enthousiaste en actieve Floortje? Wil jij het nieuwe baasje van Floortje worden? Heb jij veel tijd voor Floortje? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Floortje.

Contactpersoon: Ellen