Stichting Zino Ginger

Geboortedatum: 1 oktober 2019
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: ja, vanaf 12 jaar

Graag stellen wij Ginger aan je voor!
Deze prachtige net 1-jarige dame heeft het uiterlijk van een Mechelse herder, het gedrag van een Border collie en de werklust van allebei! Een warm kleedje voor de haard is niet voldoende voor dit ijverige teefje… Daarom zijn we voor haar op zoek naar een actief baasje dat hobbymatig met haar gaat werken.
Ginger is een zeer energiek, baasgericht en loyaal hondje dat graag fysiek èn mentaal uitgedaagd wil worden. Ze heeft een jolig karakter en is altijd in voor plezier, avontuur en nieuwe dingen leren. Buiten vindt ze het heerlijk om heel hard te rennen, op boomstammen te klimmen en muisjes te zoeken. In de tuin kan ze zich ook prima alleen vermaken met struinen, rustig rondkijken en soms “het erf bewaken”.
Het allerliefste gaat Ginger echter trainen met haar baas… Vooralsnog vooral appèl en behendigheidsoefeningen op basis van spel en beloning. Maar deze dame heeft veel meer in haar mars! Zo heeft zij recentelijk een ‘SITO-toets’ bij de Speurhonden Instructieschool afgelegd, waaruit is gebleken dat ze veel aanleg en passie heeft voor praktijk speuren. Ook verwachten we dat ze veel plezier zal beleven aan behendigheid.
Als Ginger haar energie op een constructieve manier kan kanaliseren, is ze binnenshuis een lieve en aanhankelijke hond. Lukt dit niet, dan gaat ze op zoek naar alternatieve manieren om haar energie kwijt te raken en kan ze onstuimig gedrag vertonen, bijvoorbeeld naar kleine kinderen of andere dieren in het gezin. Ook kan ze dan tekenen van nervositeit laten zien, vooral bij onverwachte, harde geluiden (o.a. vuurwerk) en in de ontmoeting met onbekende (angstige) mensen.
Ginger wordt ter herplaatsing aangeboden, omdat haar huidige baasjes haar niet voldoende fysieke èn mentale uitdaging kunnen geven en hun gezin met 2 kleine kinderen erg dynamisch is, waardoor Ginger moeilijk haar rust kan vinden.
We zijn dan ook op zoek naar een nieuw, actief en liefdevol baasje in een stabiele woonomgeving waar dit prachtige, talentvolle en lieve hondje de kans krijgt om helemaal tot haar recht te komen.
Wij denken dat Ginger het beste zou passen bij liefdevolle baasje(s) die:
– Ervaring hebben met Border collies en/of (Mechelse) herders
– Hobbymatig hondenwerk gaan doen, bij voorkeur praktijk speuren of behendigheid
– Geen kleine kinderen hebben
– Eventueel een andere (stabiele) hond hebben waar Ginger mee kan spelen
– In een rustige omgeving wonen, liefst buitenaf met een grote (omheinde) tuin, maar in ieder geval zonder vuurwerk- en/of andere harde geluiden
– Haar een consequente en zachte/motiverende begeleiding bieden
– In haar een “friend forever” zien…

Wil jij het nieuwe baasje van Ginger worden en kun je haar bovenstaand bieden? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Ginger.
Interesse in Ginger maar nog niet ingeschreven? Op onze website vind je onze werkwijze en het aanmeldformulier.

Contactpersoon: Esther Uijen (06-18150063) en Britt Steenkist