Naam: Len
Kan bij kinderen: nee
Kan loslopen: nee
Kan in de auto: nee

Wij gaan Len en zijn bazen helpen, wij gaan op zoek naar een nieuwe beste mand met heel veel ruimte eromheen. Hieronder de zoektocht van de bazen van Len.

Len is een slimme, energieke hond. Hij maakt een vrolijke indruk en houdt erg van spelen. Het liefst is hij in de tuin heerlijk met zijn bal aan het spelen of gaat hij enthousiast achter de vogeltjes aan…die hij natuurlijk niet te pakken krijgt. In huis is hij redelijk rustig, hij vernielt niks, hooguit een papieren zakdoekje of een foldertje dat is blijven slingeren. Je kunt rustig eten op het aanrecht laten liggen…hij zal er niet aankomen….

Hij kent vele commando’s, houdt van speuren naar een doosje met lekkers, is snel in hersenwerk, heeft geen baknijd en knaagt graag op een bot. Als je hem bij je roept, wordt hij graag gekriebeld, hij gaat er languit voor op zijn rug liggen. Hij slaapt in de bench, in zijn mand, of ergens in de kamer, liefst onder het gordijn. ’s Nachts slaapt hij in de woonkamer. Hij is gewend om geregeld een paar uurtjes alleen thuis te zijn.

Nu zal je misschien denken: ideale hond! Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat Len buiten flink in de problemen komt als hij een andere hond tegenkomt of als er andere hele plotselinge prikkels zijn. Dan gaat hij woest in de lijn bijten.
Het heeft er in ieder geval toe geleid dat hij niet meer in het park uitgelaten wordt, omdat het daar altijd druk is en vele honden er loslopen. En naar het bos gaan, waar het rustiger zou kunnen zijn, is geen optie, omdat helaas autorijden te veel prikkels voor hem oplevert, waardoor hij ook dan erg wild wordt.

Toen Len uit het asiel kwam, was hij 11 maanden. Zijn vorige eigenaar vond hem te druk. Nu is Len ruim 2 jaar. Hij heeft in de tussentijd, bij zijn huidige baas heel erg veel geleerd. Len had last van schaduw-, licht- en staartjagen. Dat gedrag is zo goed als doorbroken. Hij kwam moeilijk tot rust en zijn ‘stress emmertje’ liep snel over. Hij heeft daarvoor gedragstherapie gehad van een erkende gedragstherapeut.

Met onder andere management, medicatie en verplichte slaap/bench tijden kwam hij overdag tot rust. Daarnaast heeft hij een half jaar geleden, vier weken een interne clickertraining gehad in Lelystad, om honden te leren negeren. Dat lukte in de setting aldaar goed. Maar daar waar Len nu woont is het bijzonder lastig om wat hij geleerd heeft door te zetten: Hij woont namelijk in een moderne woonwijk met ongelooflijk veel honden die onverwacht overal tevoorschijn lijken te komen.

Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe beste mand, met een hele grote tuin, waar hij gewoon lekker in kan liggen, spelen, ontspannen.
Bij iemand of een stel zonder kinderen, die ‘buiten’ wonen en zin hebben om geregeld tijd met Len door te brengen.
Een plek waar Len buiten kan spelen en uitgelaten kan worden in een rustige omgeving.
Waar hij verder getraind kan worden, met hulp van gedragstherapie.

Len krijgt medicatie op dit moment.

Wie heeft er ruimte voor Len, wie wil met deze bijzondere prachtige hond verder aan de slag gaan.

Heb jij die beste mand met veel ruimte eromheen?
Of weet jij iemand die voor Len het beste mandje heeft staan? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Len.

Willen jullie dit bericht delen om een zo’n groot mogelijk bereik te krijgen, voor Len?

Contactpersoon: Jolande