Stichting Zino Lucky

Ras: Duitse staander langhaar
Geboortedatum: 15 november 2018
Kan loslopen: nee

Lucky, een prachtige Duitse staander, is op zoek naar zijn nieuwe beste mand.
Lucky is een fantastische, maar ook een onzekere hond, die het hondenleven nog niet helemaal begrijpt. Hij heeft een nieuwe baas nodig die hem structuur én leiding kan geven. Als deze baas met Lucky op jachttraining zou willen gaan zou dat prachtig zijn voor hem.

Omdat Lucky zo onzeker is hebben wij Marit van der Wulp, een van onze gedragsdeskundigen benaderd voor hulp. Zij was heel duidelijk in haar uitleg.
Lucky heeft een positieve uitleg nodig. Lucky begrijpt nog niet goed wat er van hem verwacht wordt. Lucky wil horen wat er van hem verwacht wordt.

Lucky heeft een baas nodig die gaat trainen met hem: negatief gedrag wordt genegeerd en positief gedrag beloond. Daarbij duidelijk aangeven wat je wilt van Lucky geeft hem die houvast. Lucky houdt van een logische dagelijkse dagindeling.
Op dit moment dwingt hij een dagindeling af: nu wil ik aandacht; nu wil ik naar buiten etc. Zo langzamerhand kan hij uitgesteld gedrag vertonen, maar daar blijven wij positief op trainen en dat is ook van belang voor de nieuwe eigenaar. Tot voor kort leverde dat gedrag stress op bij baas en Lucky, ook dat is door de handvatten al een stuk minder geworden.

Stichting Zino LuckyLucky wil heel graag bij je zijn, hij volgt je en wordt rusteloos, waardoor hij dwingend kan worden. Dit is al een heel groot stuk verminderd door de training. Ook hier geldt weer de positieve manier van opvoeden gaat hem steun geven.

Buiten scant Lucky de hele omgeving en is hij tijdens de wandeling rusteloos. Hierin kun je hem helpen door hetzelfde rondje te lopen, hem een langere lijn te geven en voor hem de buurt te scannen. Samen alles bekijken geeft hem de steun die hij nodig heeft. De eigenaars zijn hier mee bezig en zien vooruitgang.
(Met dank aan Marit van der Wulp, de begeleidende gedragsdeskundige).

Een van de hoofdredenen voor herplaatsen is dat de buren een fazanten ‘farm’ hebben. Voor Lucky de jachthond is dat een walhalla, voor de eigenaren en de buren is het drama. Lucky ontsnapt uit de tuin met alle gevolgen van dien.

Lucky houdt van apporteren, spelen met andere honden, knuffelen, aandacht en op “jacht” gaan in het vrije veld, samen met de baas.

Heb jij die beste mand voor Lucky, kun jij Lucky die steun geven die hij zo nodig heeft? Of weet jij iemand die dit wil en kan? Stuur ons dan een mail: stichtingzino@gmail.com o.v.v. Lucky

Contactpersoon: Jolande