Zo nu en dan komt er een hondje voorbij wat gelijk in je hart zit, zo ook Maaike….

Lieve mooie Maaike,

Wat is er veel voor je veranderd de afgelopen 4 weken!

Het lieve baasje van je kwam te overlijden en er moest voor jou een nieuwe mand gezocht worden. Jij werd aangemeld bij ons en op de bijgevoegde foto zagen we dat je erg verwend was door je baasje, je was te zwaar… Omdat je op 5 km afstand woonde van één van onze vrijwilligers konden we je bezoeken en we smolten direct; wat een lieve dame was jij!

Jij had een grote tuin tot je beschikking waar je ruimte genoeg had, daardoor had je niet aan de lijn leren lopen en geen halsband gedragen. Jij had 8 jaar niet in een auto gezeten, wat natuurlijk geen probleem is, maar voor herplaatsing wel onhandig.

Op de oproep op onze facebookgroep voor noodopvang adressen stond ook een foto van jou en al snel meldden zich “nieuwe baasjes” voor jou.

Er werd een plan gemaakt om je stapje voor stapje aan de voor jou nieuwe dingen te laten wennen. Het eerste was de halsband daar had je geen enkel probleem mee dus daar een lijn aan en gewoon laten hangen tot je er aan gewend bent. De tweede stap was een autorit naar de dierenarts voor een inenting, dit was uiteraard erg spannend voor je maar je deed het super!  Daar waren we erg blij mee want er stond jou een autorit te wachten van 3 uur om bij je nieuwe baasjes te komen.

Inmiddels ben je bij jouw nieuwe baasjes en het gaat goed met je. Je begint je draai te vinden, je mag alles op je eigen tempo doen. Er is nog veel waar je aan moet wennen maar het komt goed.

Het ga je goed, lieve Maaike!