U wilt een hond voor herplaatsing aanbieden

Hebt u onze hulp nodig voor de herplaatsing van uw hond? Wij kunnen u zonder meer helpen als het gaat om een Friese stabij, wetterhoun, golden retriever, labrador retriever of een andere middelgrote staande of drijvende jachthond, zoals de bordercollie, heidewachtel of Drentse patrijs. Het gaat er niet om of uw hond een stamboom heeft. Ook bij het herplaatsen van kruisingen van deze rassen kunnen we u helpen. Heeft u een hond van een ander ras, dan adviseren wij u om toch contact met ons op te nemen. Soms heeft een van onze vrijwilligers ook kennis van dat ras en kunnen wij u toch helpen met herplaatsen.

U bent op zoek naar een te herplaatsen hond

Hebt u interesse in een herplaatser, dan kunt u zich opgeven als potentiële baas.

Ik zoek een nieuwe hond

Door de Coronacrisis is de vraag naar honden toegenomen en tegelijkertijd zijn er minder honden op zoek naar een nieuw mandje omdat de baasjes veel meer thuis werken en dus meer tijd hebben voor hun hond. Dit is ontzettend fijn voor de honden en daar zijn we heel blij mee. Voor de kandidaat-baasjes betekent dit dat de gemiddelde wachttijd voor er een geschikte hond aangemeld wordt langer kan zijn en dat er voor de honden meerdere kandidaten zijn.

Aanvullende informatie

Na het downloaden en invullen van het formulier stuurt u het document als Word-document naar info@stichtingzino.nl. Stuur ons geen pdf-documenten, deze kunnen wij niet verwerken.

Om de herplaatsing sneller te laten verlopen, vragen wij om de inschrijfkosten zo snel mogelijk over te maken (zie instructies inschrijfformulier) en een paar foto’s van uw hond mee te sturen met het inschrijfformulier. Er wordt zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u opgenomen door het bestuur of door een van de vrijwilligers die u zal begeleiden bij het herplaatsen.

Wilt u eerder in contact komen met Stichting Zino, herplaatsing & bemiddeling van honden, dan is dat mogelijk. Onze contactgegevens vindt u bij contact. Stichting Zino is bereikbaar tussen 14.00 en 20.00 uur.