Project Description

By Laura en GabsWij zijn Laura en Gaby. Beide moeder en beide liefhebber van het wetterhoun ras. Onze passie en liefde voor honden zit erg diep dus als hobby werd al snel iets gezocht wat met honden te maken heeft. Heerlijk om te doen naast je baan (Laura) en voor Gaby naast het helpen bij Zino. We gingen halsbanden en tekenbandjes maken van paracord. Niet snel daarna ook riemen want ja je wilt wel een mooi setje!

Eerst deden we dit beide voor onszelf, maar aangezien we elkaar kende van de wetter-pagina’s en we het online heel gezellig hadden met kletsen, bedachten we dat samenwerken veel leuker is! Dus gingen we aan de slag met een logo, mooie foto’s van onze producten en vooral, kijken hoe we zo mooi mogelijke producten kunnen maken voor onze klanten. Zo hebben we elkaar voor het eerst ‘in het echt’ ontmoet op een Zino-speeldag in Beilen.

Wat is paracord?
Paracord is een nylonkoord dat bestaat uit een kern van geweven draden in een nylon jasje. Het koord wat ik het meest gebruik kan een trekkracht van 249 kg aan. Hierdoor is het uitermate geschikt om dingen van te maken voor honden, ook voor honden die veel trekken! Daarbij komt het in vele kleuren, dus het is helemaal naar eigen smaak te maken.

BijGabs snelle uitlaterWij werken nu ongeveer een jaar samen maar zijn al aardig wat jaren voor onszelf bezig geweest. Ons assortiment hierin breidt dan ook langzaam uit. Wij verkopen het namelijk pas als ik vind dat de dingen die ik maak van goede kwaliteit zijn. Zo maken wij al halsbanden, jachtlijnen, showlijntjes, snelle-uitlaters, sleutelhangers en tekenbanden. Regelmatig leren we nieuwe dingen door een cursus, zelfstudie of webinar. Van de verkochte producten staan wij een deel af aan Zino om het goede werk wat Zino doet te ondersteunen. Want wij gunnen elk hondje het beste mandje!

Dus wil je voor jezelf of iemand anders iets moois en handgemaakt kopen en daarbij Stichting Zino ondersteunen? Neem vooral een kijkje op onze Facebook-pagina en neem contact met ons op. Samen kunnen we vast iets vinden wat bij jou past en in de kleuren die jij graag wilt!