Stichting Zino KobbeNaam: Kobbe
Kan bij honden: nee
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: nee

Kobbe zoekt een nieuwe beste mand. Wie is Kobbe? Een echte wetter; laat me lekker mijn gang gaan, dan komt het wel goed. Buiten is hij helemaal in zijn element, rustig lang ongestoord snuffelen. Om hem dit te bieden, loopt hij meestal aan een lange rollijn. Af en toe wil hij trekken (als een geur voorbij komt), maar zeker niet structureel. Als hij losloopt, loopt hij niet weg, scharrelt lekker om je heen. Ook als er iets meer afstand ontstaat, houdt hij je altijd in de gaten. Op de fluit komt hij terug, maar natuurlijk eerst wel even het snuffelwerkje afmaken 😉. Op plekken waar veel andere honden komen, loopt Kobbe niet los, omdat hij andere honden vaak spannend vindt en dan re-actief kan reageren. Dit verdient extra aandacht. Met sommige honden kan hij in harmonie spelen.

Stichting Zino KobbeKobbe kan met andere dieren, zoals konijnen, kippen, schapen, ezels en eenden. Het najagen kan goed worden voorkomen met de juiste instructies. Dan kiest Kobbe toch liever voor een snuffelsessie.
Thuis is hij rustig en zoekt geborgen plekjes om lekker te gaan dutten. Hij houdt van trekspelletjes en als hij je in vertrouwen heeft genomen, hangt hij graag tegen je aan en geniet van knuffelen en jouw aanwezigheid. Hij houdt niet van drukte en geschreeuw. Dit bezorgt Kobbe stress. Over het algemeen negeert hij volwassenen en kinderen, maar als hij ze in het vizier krijgt reageert hij nieuwsgierig en vrolijk. Hierbij is het belangrijk dat niet over zijn grenzen wordt gegaan, hij laat dan duidelijk stresssignalen zien. Het van belang dat de nieuwe eigenaar goed zijn lichaamstaal kan lezen om uitvallen te voorkomen.

Als pup is Kobbe geopereerd aan zijn voorpoten. Als gevolg daarvan krijgt hij dagelijks een voedingssupplement en indien nodig krijgt hij pijnstilling/ontstekingsremmer. Dit laatste is echter na de operatie twee keer nodig geweest. Op die momenten worden zijn wandelingen ingekort en krijgt hij meer rust en krijgt hij meer snuffelspelletjes. Voor Kobbe is als pup een ziektekostenverzekering afgesloten. De nieuwe eigenaar kan onder vermelding van het polisnummer de verzekering door laten lopen. Al zijn gebreken zijn meeverzekerd.

We zoeken voor Kobbe een rustig huishouden zonder kinderen. De nieuwe eigenaar kan lichaamstaal van Kobbe lezen, zich aanpassen aan zijn behoeftes en hem de rust en liefde bieden die hij verdient en nodig heeft. Herken jij je hierin? Neem dan contact op met stichtingzino@gmail.com o.v.v. Kobbe.

Contactpersoon: Ria