Stichting Zino KajNaam: Kaj & Koda
Geboortedatum: 18 november 2018Stichting Zino Koda
Kan bij katten: ja

Mag ik jullie voorstellen aan Kaj & Koda. Voor deze aanhankelijke knuffelberen zoeken wij een nieuwe beste mand. Het baasje zou het mooi vinden als de broers bij elkaar kunnen blijven, maar het belangrijkste is een nieuwe liefdevolle plaats. Door veranderde omstandigheden in het gezin is het voor het baasje niet meer te doen om de broers de juiste aandacht en sturing te geven. Met pijn in haar hart heeft ze de keuze moeten maken om haar knuffelkonten te herplaatsen.

De broers zijn ongeveer een jaar geleden bij het baasje komen wonen, ze gaf ze een warm plekje nadat de vorige eigenaar er door ziekte niet meer voor kon zorgen. Ze zijn geen bench gewend, lopen vrij door het huis en slapen bij het baasje op de slaapkamer. Ze wonen samen met 4 katten wat geen problemen geeft. De broers hebben besloten dat ze goed op het warme plekje passen en zijn daardoor iets te waaks geworden. Als het baasje vertrekt staan ze aan en er is dan niet veel nodig voor een luid “hier waken wij” concert. Vriendjes van de kinderen worden enthousiast begroet en vaak wordt er even later de favoriete knuffel of bal gebracht en geknuffeld.

Stichting Zino Kaj KodaDeze broers hebben besloten dat vuurwerk eng is en als het te veel wordt, wil Kaj niet meer naar buiten. Koda doet wel snel zijn rondje en dan rap terug naar zijn broer. Koda heeft een paar keer een epileptische aanval gehad waar hij uit zichzelf van herstelde. Er zijn medicijnen voor maar die heeft hij niet nodig gehad. Kaj krijgt bij lange wandelingen last van zijn achterpoot en gaat dan langzamer lopen, de broers bepalen graag zelf het tempo. Daarom vinden ze loslopen heerlijk, ze gaan met andere honden om zoals het hoort. Soms spelen, dan weer negeren of af en toe mopperen. Kaj gaat zijn eigen gang en wil soms niet luisteren, Koda is constant bij je in de buurt en houdt je goed in de gaten. Bij een grote plas is het natuurlijk feest, zwemmen!
De broers kunnen niet meer zonder het baasje. Als het baasje vertrekt gaan ze blaffen, dit is de laatste maanden meer geworden. Waarom het gedrag is veranderd is voor het baasje niet te achterhalen.

Wij zoeken voor Kaj & Koda lieve geduldige baasjes met heel veel tijd, het liefste met ervaring van een Friese stabij. Die het vertrouwen van Kaj & Koda willen winnen, van hen kunnen genieten en hen accepteren zoals ze nu zijn. Natuurlijk zullen de nieuwe baasjes willen investeren in het leren alleen zijn van de broers. Heeft u die nieuwe beste mand(en) voor Kaj & Koda, of weet u iemand die er ze heeft staan, neem dan contact op en stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Kaj & Koda.

Contactpersoon: Herman