Stichting Zino ZorroNaam: Zorro
Kan bij katten: nee
Kan bij kinderen: ja
Kan loslopen: ja

Voor Zorro, een lieve heidewachtel van 6,5 jaar oud, zoeken wij een nieuwe beste mand. Zorro is een sensitieve reu, zacht van aard, die feilloos emoties van anderen oppikt. In een rustige omgeving is hij in zijn element, bijvoorbeeld het bos. Hij houdt ervan om lekker actief te zijn, rennen, zwemmen, snuffelen en apporteren. Zorro komt netjes terug als hij geroepen wordt en wil dan wel graag een koekje.

Zo anders is het als Zorro uitgelaten wordt in een woonwijk. Hij wil dan het liefst gelijk terug naar huis i.v.m. de harde geluiden van het verkeer en het drukke kruispunt waar hij moet oversteken. Hij raakt dan gespannen, begint te hijgen en gaat trekken aan de riem. Als hij het kruispunt over is, ontspant Zorro weer een beetje. In het verleden heeft hij een traumatische ervaring gehad met harde verkeersgeluiden.

Stichting Zino ZorroZorro hoefde van jongs af aan niet veel alleen te zijn. Door privéomstandigheden is hij nu veel vaker en langer alleen. Dat versterkt zijn angst om alleen te zijn en hij gaat janken, blaffen en soms in huis plassen. In huis is Zorro helemaal een ‘happy dog’ wanneer iemand thuis is waar hij lekker bij in de buurt kan zijn. Hij kruipt graag tegen je aan op de bank.
Zorro is een grote kindervriend. Zijn baasje is gastouder geweest, dus hij is gewend aan kinderen. Op volwassen mannen reageert Zorro onrustig en gaat blaffen. Dit heeft te maken met een nare ervaring die hij eerder heeft gehad. Zodra de man gaat zitten, gaat Zorro op onderzoek uit. Zorro reageert wisselend op ander honden, m.n. opdringerige reuen daar moet hij niks van hebben. En katten… daar gaat hij achteraan.

Voor Zorro zoeken wij iemand die veel thuis is, stevig in zijn schoenen staat en ervaring heeft met heidewachtels. Het nieuwe huis voor Zorro staat in een rustige woonomgeving. Het is voor Zorro erg fijn als er al een stabiele hond aanwezig is. Ben jij die baas die Zorro de rust kan geven die hij zo nodig heeft? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Zorro.

Contactpersonen: Ria en Anneke