Stichting Zino ScottyNaam: Scotty
Geb. datum: 24 december 2018
Kan bij kinderen: ja, ouder dan 12 jaar
Kan loslopen: nee

Voor Scotty, een golden retriever van ruim 4 jaar oud, zijn wij op zoek naar een nieuwe beste mand. Wat kunnen we vertellen over Scotty? In huis is Scotty een rustige hond, die van zijn speeltjes houdt. Deze zijn van hem, hij heeft moeite om zijn speeltjes af te staan, ook ruilen vindt hij best lastig. Er heeft zich eenmaal in het verleden een bijtincident voorgedaan. Aanleiding was dat de eigenaar Scotty uit de hal wilde halen en Scotty dit niet wilde. In het begin dat Scotty bij de eigenaar woonde had hij last van schaduwjagen en bezitsagressie. Na trainingen gevolgd te hebben is dit gedrag minder geworden. Het blijft een aandachtspunt, zodat het weg blijft. Buiten kan de hond soms aan de lijn trekken. Loslopen vindt Scotty lastig, hij houdt van veel snuffelen, een lange lijn en dan rustig zijn gang laten gaan is voor hem voldoende. De gevolgde speurtraining vond Scotty geweldig, misschien is een vervolg een goed idee voor hem.

Scotty heeft een moeilijke start gehad in zijn leventje. De eerste eigenaar heeft de hond, na een periode van 12 weken, uit huis in een pension geplaatst. Reden: hij had geen tijd om voor het pupje te zorgen. De huidige eigenaar heeft Scotty vanaf 1 mei 2019. Hij is van mening dat deze gebeurtenissen ervoor gezorgd hebben dat Scotty een hond met een ‘gebruiksaanwijzing’ is geworden.

De reden voor aanvraag herplaatsing is dat het gezin een kindje heeft van 2 jaar en zij het zeer beangstigend vinden dat er steeds rekening mee gehouden moet worden dat de hond bv in de bench moet als hij eten krijgt of als de kleine over de vloer naar bv zijn speeltjes toe kruipt. De eigenaren kunnen dit een kleintje van twee jaar niet uitleggen en ze willen voorkomen dat er iets gebeurt in een onbewaakt moment.

Voor Scotty zoeken wij een baas of een gezin die veel aandacht en tijd heeft om met Scotty verder te trainen en die speurtraining wil gaan volgen? Heb jij die beste mand of weet je iemand die die beste mand heeft. Stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com
o.v.v. Scotty.

Contactpersonen: Joske en Jolande