Stichting Zino SjorsNaam: Sjors
Geslacht: reu
Geboortedatum: 1 augustus 2019
Stamboom: Duitse stamboom
Kan bij honden: hangt er van af
Kan bij katten: nee
Kan bij kinderen: boven de 12 jaar
Zindelijk: ja
Kan loslopen: nee
Kan in de auto: ja

Hallo, ik ben Sjors. Ik ben een speelse silverlab labrador van 4 jaar. Ik zoek al een tijdje een nieuwe mand. Wie kan mij helpen? Lees mijn verhaal: Ze zeggen dat ik een stamboom heb, een Duitse, zal wel… Ik vind kinderen heel leuk als ze wat ouder zijn, die kleintjes maken mij zenuwachtig. Spelen met ballen, zwemmen, geaaid worden en heel snel eten vind ik fantastisch. Soms ben ik wel heel erg gulzig. Ik laat me niet de kaas van het brood eten, of het voer weg halen, maar als jij mij er iets lekkers voor terug geeft, dan heb ik er geen probleem mee.

Ze zeggen dat ik soms bananen in mijn oren heb maar ik zie ze daar nooit zitten. Ik wil graag buiten snuffelen en lekker lang wandelen, goed voor de beweging, ook voor mijn baasje. Ik wil samen met de baas nog veel leren zoals detectie, speuren of jachttraining, mag de nieuwe baas verzinnen voor mij.

Stichting Zino SjorsIn huis vind ik het fijn om de baas in de gaten te houden of om te slapen, de bench mag open staan voor mij, dan zie ik zelf wel of ik erin ga of niet. Ik woon nu met een ander hondje en we spelen wat af, alleen die is wat kleiner en dat vergeet ik nog wel eens en loop ik hem in het spel zomaar omver. Alleen zijn is niet zo erg hoor, maar bij een nieuwe baas vind ik dat in het begin misschien nog wel spannend.

Als ik me verveel ga ik soms op zoek naar kleine dingetjes om op te kauwen, zoals pennen, of andere dingen die ik kan vinden. Als de deurbel gaat, laat ik even weten dat er iemand komt, dat hoor ik toch te doen? Aan de lijn lopen doe ik heel netjes, alleen als ik een kat zie, dan wil ik er achteraan. Maar meestal wordt ik tegengehouden, flauw hè?

Waarom zoek ik een nieuwe beste mand? Met een van mijn baasjes klikt het niet zo, we vinden elkaar niet aardig en we hebben spanning samen. Eén keer heb ik hem, uit angst en ongemak, gebeten, dat vond hij niet leuk. Nu vinden we elkaar nog minder leuk, we vertrouwen elkaar niet.
Mijn start, toen ik nog een puppy was, is niet heel fijn geweest, ik kan daar alleen zelf niets aan doen. Er was veel verdriet en onmacht in huis en ik begreep daar natuurlijk niets van. Ik wilde alleen maar spelen en veel aandacht. Toen kwam er een virus, geen idee wat Corona is maar ja, we mochten toen geen trainingen doen waardoor ik niet veel van de buitenwereld geleerd heb. Hierdoor kan ik onzeker zijn en weet niet zo goed hoe ik om moet gaan met andere honden op straat. Ik moet het vertrouwen nog krijgen dat onaardig zijn niet nodig is.

Wie zoek ik als nieuwe baas? Een ervaren honden liefhebber, zonder kleine kinderen, bij wie ik vertrouwen kan opbouwen, met een tuin of buitengebied in de buurt. Iemand die mij nog veel wil leren met liefde en veel geduld. Stuur een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Sjors de Labrador.

Contactpersoon: Barbara