Stichting Zino BuddieNaam: Buddie
Stamboom: ja
Kan bij honden: ja
Kan bij katten: ja
Kan bij kinderen: nee (tenzij)
Kan loslopen: ja
Kan in de auto: ja

Buddie is een vrolijke, bijna 5 jarige toller die in huis het liefste maatje is die je je kunt wensen. Hij laat zich knuffelen en ligt lekker naast je op de bank. Kan prima alleen zijn (maar wel weer opnieuw opbouwen). Buddie houdt ook van een rustige omgeving, rennende of joelende kinderen in huis maakt hem onrustig. Buddie laat je weten als er iemand aanbelt of langsloopt maar is goed te corrigeren hierin. Hij is graag met je samen in de tuin of hij ligt in de schaduw zijn zonden te overdenken. Als hij wat gestolen heeft uit de keuken dan beschermt hij dat goed maar wil het wel ruilen voor iets heel lekkers.

Stichting Zino BuddieBuiten loopt Buddie prima aan een lijn. Hij kan ook goed los lopen, is druk aan het snuffelen en vindt andere honden best spannend. Door zijn onzekerheid kan hij ze niet negeren. Mochten ze te dichtbij komen en hij heeft er geen zin in, laat hij dat weten en gaat over naar de orde van de dag. Hierin is het ook belangrijk om hem te begeleiden en te trainen. Buddie heeft met een kat samengewoond, maar buiten worden vreemde katten weggejaagd, welke hond doet dat niet?

Bezoek binnen vindt hij maar raar, wat doen die hier? Hierin is hij onzeker en blaft naar ze. Als er eerst met bezoek en Buddie buiten een rondje gelopen is, gaat het wat beter. Ook hier heeft Buddie begeleiding bij nodig. Hij heeft de tijd nodig om te wennen. Op een nieuw adres is het goed om dit vanaf het begin te begeleiden en te trainen. Buddie is lief, slim, leergierig, wil heel graag werken voor de baas, vindt alles leuk. Hij heeft al veel trainingen gehad tot en met detectie en balans & coördinatie aan toe. Vindt hij geweldig!

Waarom zoekt Buddie een nieuwe beste mand? Met de eigenaar is er een vertrouwensbreuk, maar alleen buiten! Nadat Buddie door andere honden is aangevallen en gebeten, miste hij wellicht de steun van de baas, er is geen contact buiten, dat is niet meer goed gekomen wat de baas echt heel erg vindt. Binnen gaat het wel goed samen. Het opmerkelijke is dat dit niet gebeurt bij de uitlaatservice of de gedragsdeskundige. Dus Buddie kan het wel! Buddie verdient volgens de eigenaar beter.

Stichting Zino BuddieVoor Buddie geldt: mag hij een nieuwe start maken bij nieuwe baasjes? Bij wie kan dat: iemand met ervaring en kennis van hondentaal en/of tollers; met veel liefde en geduld Buddie een veilige haven geven met goede begeleiding. Geen (klein)kinderen met hun onrust in huis en het liefst een tuin. Het beste is om Buddie op een nieuwe plek in een nieuwe omgeving een nieuwe houding naar bezoek en andere honden aan te leren. Spreekt dit je aan? Stuur dan een mail naar stichtingzino@gmail.com o.v.v. Buddie.

Contactpersoon: Klazien