nvsw2Op 15 oktober 2022 was het dan zover. Het 75-jarig jubileum van de NVSW bij ’t Leesten in Ugchelen (vlakbij Apeldoorn).
Samen met Alie en Jolande waren we van Stichting Zino aanwezig, ook om een aantal hondeneigenaren bekend te laten worden met Stichting Zino. Er is sinds kort een samenwerkingsverband ontstaan met de NVSW bij de bemiddeling van het herplaatsen van Friese stabijs en wetterhounen. Nadat we ons buiten hadden aangemeld bij de NVSW-stand was er binnen koffie met een heerlijke traktatie vanwege het jubileum. Nadat de voorzitter van de NVSW, Henk van de Weitgraven, ons welkom heten gingen kort daarna diverse workshops en lezingen van start.
Het begon als een prachtige dag, maar ’s middags begon het toch te regenen wat het plezier onder de aanwezigen niet heeft beïnvloed. We hebben veel genetwerkt en onze bekende poepzakrolletjes uitgedeeld om zodoende met de baasjes in gesprek te gaan over ons werk als Stichting Zino. Velen waren al bekend met Zino maar anderen ook niet. We hebben iedereen zoveel mogelijk deelgenoot gemaakt van ons goede werk als Stichting met het welzijn van de hond als uitgangspunt. Na de lunch hebben we tot slot een lezing gehouden voor een klein groepje geïnteresseerden waarbij we ons als Stichting Zino hebben gepresenteerd.
Al met al was het een geslaagde dag, wat eindigde met een heerlijk buffet! Met dank aan de medewerkers van de NVSW die dit mogelijk hebben gemaakt.

Alie, Jolande en Anita.

nvsw1