Stichting Zino 6 jaarVandaag is Stichting Zino jarig, 6 jaar alweer. We groeien gestaag en krijgen steeds meer naamsbekendheid. Met 36 vrijwilligers actief in het herplaatsproces en in de wilsbeschikking, 19 gedragsdeskundigen en 55 gastgezinnen zijn we best een groot team geworden. Wij zijn onwijs trots op onze vrijwilligers die altijd weer klaarstaan als er een hondje in nood is en we zijn heel erg dankbaar voor hun inzet. Zonder hen is er geen Stichting Zino! Wij maken een diepe buiging!

De coronacrisis heeft veel met ons gedaan. Er worden meer honden aangemeld, de leeftijd van de is honden veranderd. Maar er is ook zeker een keerzijde; geen Zino-wandelingen, geen live-teambesprekingen, maar via Zoom. Och wat verlangt het team toch naar meer persoonlijk contact. We hopen dat dit toch op korte termijn wel weer te realiseren zal zijn.

Onze wilsbeschikking-service is ook gegroeid in het afgelopen jaar. Gelukkig denken steeds meer mensen na over de toekomst van hun hond als hen iets overkomt. Uiteraard gaat Stichting Zino ook aan de slag als er een hond in nood is waarvan het baasje is overleden buiten de wilsbeschikking om. Dat gebeurde met enige regelmaat in het afgelopen jaar, maar hoe fijn is het als wij de hond en de wensen van de overleden baas kennen. Dat maakt een groot verschil.

We willen natuurlijk ook onze donateurs bedanken, die ons financieel ondersteunen en het op die manier mogelijk maken om steeds iets meer te kunnen doen voor de herplaatshondjes. En dan onze trouwe volgers die de oproepen steeds weer delen, waardoor er toch steeds weer een nieuw mandje wordt gevonden.

Er zijn zoveel mensen die Stichting Zino een warm hart toedragen, die helpen op hun eigen manier, dat het bijna niet op te noemen is.
Wij zijn jullie enorm dankbaar! Op naar de 7 jaar!

Liefs, namens heel team Zino,
Jolande, Alie & Phaedra