De leukste honden herplaats stichting van Nederland zoekt een vrijwilliger voor het herplaatsen!!!

Team ZinoWij zoeken voor ons herplaatsteam een vrijwilliger die wil helpen om voor honden, die niet meer bij hun baasje kunnen blijven, een nieuwe beste mand te zoeken.
Als vrijwilliger ga je samen met de eigenaar op zoek naar een nieuwe beste mand, naar een nieuw baasje. Hoe gaan wij te werk? Als er een hond wordt aangemeld overleggen we binnen ons team wie de hond en baas gaat begeleiden en ga je samen met de eigenaar van de hond op zoek naar een nieuw baasje. Dit doe je in samenwerking met de collega’s van het matchteam die de kandidatenlijst goed kennen. Ook kun je met vragen over gedrag terecht bij onze gedragsdeskundigen. Zorgvuldigheid staat steeds voorop. Je bent gedurende het hele proces het aanspreekpunt voor de eigenaar en begeleidt hem of haar van aanmelding tot definitieve plaatsing in het maken van een keuze.
Stichting Zino heeft een groot bereik via onze website en diverse pagina’s op Facebook en op andere social media.

Welke kennis en kwaliteiten heb je nodig?
Liefde voor honden staat voorop. Ras kennis van een of meerdere rassen die wij herplaatsen is een pre. Je kunt met Word werken, je beschikt over toegang tot Facebook of bent bereid een profiel aan te maken. In het hele herplaatsproces kun je terugvallen op diverse collega’s met ieder een andere expertise. De tijd die je steekt in een herplaatsing verschilt van hond tot hond, maar vooraf is meestal goed in te schatten of een hondje veel tijd nodig heeft of niet. Gemiddeld ben je tijdens een herplaatsing 8-10 uur per week bezig.

Stichting Zino vrijwilligerWat kunnen wij bieden?
Het geeft iedere keer weer een enorme kick als een hondje weer veilig herplaatst is! Herplaatsen bij Stichting Zino doe je als vrijwilliger, alle onkosten die je maakt worden vergoed. Je krijgt van ons een telefoon ter beschikking. Je bent onderdeel van ons gezellige team van hondenliefhebbers.
Stichting Zino geeft de gelegenheid om webinars te volgen over hond gerelateerde onderwerpen. Zo kun je ook nog je kennis vergroten. Ook organiseren wij 1 of 2 maal per jaar een gezellig team uitje en 1 maal per jaar een vergadering waarin je mee kunt denken over het beleid voor het komende jaar. Ideeën zijn altijd welkom.

Kom jij ons team versterken?
Bel met Alie (06 – 33 30 98 26) of Jolande (06 – 43 68 14 73) of vul het aanmeldformulier in op onze website.